pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Decyzje zakupowe na rynku małych przedsiębiorstw

Autor książki:

Elżbieta Gąsiorowska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Difin
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 228 s.
Wymiar: 160x228 mm
EAN: 9788372517197
ISBN: 978-83-7251-719-7
Data: 2008-11-25
Cena wydawcy: 46.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W książce wyszczególniono najbardziej istotne czynniki wpływające na podejmowanie decyzji o zakupie na rynku B2B małych przedsiębiorstw i określono ich wpływ na przebieg procesu decyzyjnego. Wyszczególniono też i zbadano, jakimi przesłankami kierują się nabywcy podejmując decyzję o wyborze dostawcy, co umożliwiło stworzenie pełnego obrazu zachowań nabywców na rynku.
Pierwsza część opracowania wprowadza w tematykę rynku business to business w kontekście dokonywanych zakupów przez uczestników tego rynku, którymi w każdym przypadku są przedsiębiorstwa. Następnie wskazano na czynniki, które w sposób mniej lub bardziej bezpośredni wpływają na decyzje podejmowane przez małe organizacje w dziedzinie zakupu materiałów, komponentów, urządzeń, surowców i produktów gotowych niezbędnych dla ich prawidłowego funkcjonowania na rynku instytucjonalnym. W dalszej części dokonano przeglądu przebiegu zakupu małego przedsiębiorstwa, ze szczególnym zwróceniem uwagi na stopień złożoności tego procesu i jego przyczyny. Dokonano także charakterystyki preferencji zachowań nabywczych małych przedsiębiorstw na rynku instytucjonalnym, wpływających na wybór dostawcy i współpracę z nim w długim okresie, z jednoczesnym uwzględnieniem granicy w całych wachlarzu czynników preferencyjnych, umożliwiającej ich podział na dwie podstawowe grupy: grupę czynników ekonomicznych, dostarczających wymiernych korzyści finansowych już w krótkim okresie czasu oraz grupę czynników personalnych, wiążących się z poczuciem stabilizacji, pewności i bezpieczeństwa małych organizacji dokonujących zakupów. W ostatnim rozdziale omówiono wyniki badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę, skoncentrowanych na działaniach zakupowych małych przedsiębiorstw.
Treść książki bardzo ściśle nawiązuje do praktyki gospodarczej, może być zatem wykorzystywana zarówno przez studentów kierunków ekonomicznych, jak również praktyków gospodarczych, w szczególności tych zarządzających małymi organizacjami.

Książka "Decyzje zakupowe na rynku małych przedsiębiorstw" - Elżbieta Gąsiorowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Difin. Książka posiada 228 stron i została wydana w 2007 r.