pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Czy komunikacja międzykulturowa jest możliwa? Strategia kulturoznawcza

Autor książki:

Andrzej Zaporowski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: miękka
Ilość stron: 192 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788323216537
ISBN: 83-232-1653-3
ISSN: 1733-9103
Data: 2006-11-06
Cena wydawcy: 25.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Jedną z już istniejących perspektyw badawczych jest M. Bachtina teoria karnawalizacji. Początkowo termin ten używany był tylko w literaturze, dziś metaforyczna koncepcja tego autora jest stosowana do analizy współczesnych zjawisk kulturowych. Karnawałowe widzenie świata pozwala dostrzec "logikę odwrotności" w kulturze współczesnej. W publikacji zaprezentowano interdyscyplinarne analizy zjawisk współczesnej kultury, dla których wspólnym mia-nownikiem jest inspiracja Bachtinowską koncepcją. Zamierzeniem autorów było przedstawienie wielu możliwych podejść do zagadnienia ludyczności, kierowali się przy tym Habermasowskim przesłaniem głoszącym jedność rozumu w wielości głosów.

Książka "Czy komunikacja międzykulturowa jest możliwa? Strategia kulturoznawcza" - Andrzej Zaporowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM.

Spis treści:

Wstęp
ROZDZIAŁ l
Konstrukcja strategii: między kulturą a komunikacją

ROZDZIAŁ 2
Malinowski o kontakcie kulturowym

ROZDZIAŁ 3
Davidson o komunikacji międzyludzkiej

ROZDZIAŁ 4
Kontakt Malinowskiego a komunikacja Davidsona

ROZDZIAŁ 5
Co to jest komunikacja międzykulturową?

ROZDZIAŁ 6
Konsekwencje strategii dopuszczającej komunikację międzykulturową

ROZDZIAŁ 7
Człowiek w kontekście relacji między kulturą a komunikacją

Zakończenie

Literatura

Is Cross-Cultural Communication Possible? A Cultural and Critical Strategy (Summary)