Czwarty stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii
Janusz W. Adamowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | ASPRA-JR |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 366 s. |
Wymiar: | 150x200 mm |
EAN: | 9788389964830 |
ISBN: | 83-8996-483-X |
Data: | 2012-03-29 |
Opis książki:
Terminczwarta władza", zdaniem wielu osób, lepiej oddaje istotę znaczenia mediów masowych w życiu społeczeństw, aniżeli pojęcieczwarty stan", od którego przecież wszystko się zaczęło.To angielski myśliciel Edmund Burke (1729-1797), publicysta, filozof i polityk, od 1765 roku członek Izby Gmin, początkowo zwolennik wigów, a potem torysów, uznawany za jednego z ojców ideologii konserwatywnej, wprowadził ten termin do publicznego użytku. W 1774 roku, wygłaszając przemówienie w parlamencie, zwrócił się do zebranych tymi oto słowami:W parlamencie są reprezentowane trzy stany; ale tam, w loży prasowej zasiada czwarty stan, dalece ważniejszy, aniżeli wszystkie pozostałe".
Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Książka "Czwarty stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii" - Janusz W. Adamowski - oprawa twarda - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 366 stron i została wydana w 2006 r.