Człowiek - technologia - media. Konteksty kulturowe i psychologiczne
Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 206 s. |
Wymiar: | 160x235 mm |
EAN: | 9788378507826 |
ISBN: | 978-83-7850-782-6 |
Data: | 2015-01-26 |
Opis książki:
Sytuacja cywilizacyjna, w jakiej się znaleźliśmy, stwarza wiele szans zarówno edukacyjnych, jak i rozwojowych, ale przynosi także szereg zagrożeń. (...) Okazało się bowiem, że technologie rozwijają się w tempie przewyższającym nasze możliwości adaptacyjne czy poznawcze. Nie jest jeszcze pewne, czy uda nam się je przezwyciężyć, chociaż naukowcy pracują w swoich laboratoriach nad tym, aby nowe technologie udoskonalały naszą codzienną egzystencję.
Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę.
Autorom artykułów zgromadzonych w tomie udało się ukazać niektóre z kluczowych związków człowieka z technologią i mediami. Mamy nadzieję, że problematyka ta stanie się źródłem inspiracji dla kolejnych debat i konferencji poświęconych tym zagadnieniom, właśnie w takim interdyscyplinarnym ujęciu, które daje szansę wielostronnego i wielokontekstowego ujęcia tematu. A właśnie tego wymagają nasze czasy, cywilizacja medialna, w której funkcjonujemy i jaką nadal współkreujemy.
Książka "Człowiek - technologia - media. Konteksty kulturowe i psychologiczne" - Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 206 stron i została wydana w 2015 r.