pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Człowiek korporacji. Od normatywizmu do afirmacji własnego ja

Autor książki:

Maja Biernacka

Dane szczegółowe:
Wydawca: Scholar
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 316 s.
Wymiar: 140x210 mm
EAN: 9788373833876
ISBN: 978-83-7383-387-6
Data: 2010-02-05
33.84 
Ostatni egzemplarz! pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Korporacja bywa kojarzona z pełnym oddaniem firmie, pracoholizmem oraz byciem bardziej pracownikiem niż człowiekiem. Takie modus vivendi umożliwia pięcie się po szczeblach kariery, a przynajmniej utrzymanie stanowiska. Autorka konfrontuje te obiegowe opinie z badaniami postaw indywidualistycznych, ukazując konflikt Ja - instytucja. Maja Biernacka pokazuje, że współcześnie jest on strukturalnym elementem relacji pracownik - instytucja, a nie jedynie kwestią organizacji przedsiębiorstwa, wynikową lokalnych uwarunkowań czy „charakteru narodowego” bądź świadectwem indywidualnych problemów pracownika.
Autorka w sposób oryginalny i twórczy dotyka zasadniczego dziś dla wielu ludzi problemu - zgodności z własnym Ja jako podstawowego motywu współczesnego, ponowoczesnego myślenia i działania.
prof. dr hab. Bogdan W. Mach
Teza Biernackiej, z którą zgadzam się całkowicie, głosi, że pracoholizm rozumiany może być jedynie na tle kultury indywidualizmu; jest on soczewką, w której znakomicie widoczne są podstawowe zjawiska zachodzące we współczesnej kulturze.
prof. dr hab. Andrzej Szpociński

Maja Biernacka - socjolog (doktorat - Instytut Studiów Politycznych PAN) i tłumacz (studia translatorskie - Instytut Lingwistyki Stosowanej UW), adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu w Białymstoku, wykłada w Collegium Civitas, mieszka w Warszawie.

Książka "Człowiek korporacji. Od normatywizmu do afirmacji własnego ja" - Maja Biernacka - oprawa miękka - Wydawnictwo Scholar. Książka posiada 316 stron i została wydana w 2010 r. Cena 33.84 zł. Zapraszamy na zakupy!