Człowiek korporacji. Od normatywizmu do afirmacji własnego ja
Maja Biernacka
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Scholar |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 316 s. |
Wymiar: | 140x210 mm |
EAN: | 9788373833876 |
ISBN: | 978-83-7383-387-6 |
Data: | 2010-02-05 |
Opis książki:
Korporacja bywa kojarzona z pełnym oddaniem firmie, pracoholizmem oraz byciem bardziej pracownikiem niż człowiekiem. Takie modus vivendi umożliwia pięcie się po szczeblach kariery, a przynajmniej utrzymanie stanowiska. Autorka konfrontuje te obiegowe opinie z badaniami postaw indywidualistycznych, ukazując konflikt Ja - instytucja. Maja Biernacka pokazuje, że współcześnie jest on strukturalnym elementem relacji pracownik - instytucja, a nie jedynie kwestią organizacji przedsiębiorstwa, wynikową lokalnych uwarunkowań czy „charakteru narodowego” bądź świadectwem indywidualnych problemów pracownika.
Autorka w sposób oryginalny i twórczy dotyka zasadniczego dziś dla wielu ludzi problemu - zgodności z własnym Ja jako podstawowego motywu współczesnego, ponowoczesnego myślenia i działania.
prof. dr hab. Bogdan W. Mach
Teza Biernackiej, z którą zgadzam się całkowicie, głosi, że pracoholizm rozumiany może być jedynie na tle kultury indywidualizmu; jest on soczewką, w której znakomicie widoczne są podstawowe zjawiska zachodzące we współczesnej kulturze.
prof. dr hab. Andrzej Szpociński
Maja Biernacka - socjolog (doktorat - Instytut Studiów Politycznych PAN) i tłumacz (studia translatorskie - Instytut Lingwistyki Stosowanej UW), adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu w Białymstoku, wykłada w Collegium Civitas, mieszka w Warszawie.
Książka "Człowiek korporacji. Od normatywizmu do afirmacji własnego ja" - Maja Biernacka - oprawa miękka - Wydawnictwo Scholar. Książka posiada 316 stron i została wydana w 2010 r. Cena 33.84 zł. Zapraszamy na zakupy!