Crowdfunding w Polsce
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 320 s. |
Wymiar: | 155x235 mm |
EAN: | 9788323344155 |
ISBN: | 978-83-2334-415-5 |
Data: | 2018-10-19 |
Opis książki:
Recenzowany tom podejmuje ważny i aktualny temat, jakim jest crowdfunding - finansowanie społecznościowe. Od kilku lat crowdfunding jest przedmiotem intensywnych badań prowadzonych z różnych perspektyw, przede wszystkim ekonomicznych, prawnych i medioznawczych. Patrząc na analizy tego zjawiska z perspektywy światowej, można stwierdzić, że wyniki badań publikowane są przede wszystkim w czasopismach naukowych i raportach branżowych, mniej jest natomiast publikacji książkowych o charakterze naukowym. Książki poświęcone crowdfundingowi ukazują się, ale mają przede wszystkim charakter poradnikowy. W tym kontekście propozycję przygotowaną pod redakcją Anny Pluszyńskiej i Anny Szopy należy oceniać jako publikację, która - podejmując temat dyskutowany
na całym świecie - wypełnia lukę na polskim rynku.
Włączenie do tomu zarówno ogólnych artykułów przeglądowych, jak i tekstów empirycznych lub/i dogłębnie analizujących badane zjawisko jest atutem recenzowanego materiału. Książka powinna zainteresować z jednej strony badaczy i studentów, z drugiej zaś praktyków chcących poszerzyć wiedzę o finansowaniu społecznościowym. Dla tych pierwszych publikacja stanowić będzie dobre wprowadzenie do tematu crowdfundingu, pokazując kierunki badań i odsyłając do bogatej literatury przedmiotu. Dla tych drugich może stanowić kompendium wiedzy oraz - dzięki zamieszczeniu studiów przypadku - inspirację do rozwoju nowych kampanii crowdfundingowych.
Z recenzji dra hab. Patryka Gałuszki
Książka "Crowdfunding w Polsce" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 320 stron i została wydana w 2018 r.