Compliance w przedsiębiorstwie. Tworzenie i wdrożenie systemu compliance. Wybrane zagadnienia. Seria: Firma i prawo
Konrad Orlik, Tomasz Zaleski, Mateusz Ostrowski, Agnieszka Chajewska, Agata Dziwisz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Infor Biznes |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 132 s. |
Wymiar: | 145x207 mm |
EAN: | 9788365622877 |
ISBN: | 978-83-6562-287-7 |
Data: | 2017-12-18 |
Opis książki:
System compliance w przedsiębiorstwie zapewnia działania zgodne z prawem i normami postępowania, służy zapobieganiu strat finansowych lub utraty reputacji.
Nasza publikacja to przewodnik dla kadry zarządzającej, który w praktyczny sposób wyjaśnia, jak skutecznie wdrożyć i stosować system compliance w firmie.
W publikacji zostały omówione następujące kwestie:
funkcjonowanie systemu compliance
najważniejsze instytucje
kryzysowe zdarzenia w ramach prowadzonej działalności
możliwości w zakresie ochrony interesów przedsiębiorcy oraz przedsiębiorstwa
Stworzenie i skuteczne wdrożenie systemu compliance w przedsiębiorstwie może działać korzystnie na funkcjonowanie organizacji i może skutecznie ograniczyć ryzyka prawne.
Publikacja ma na celu przedstawienie podstawowych instytucji i zagadnień związanych z compliance w przedsiębiorstwie. W publikacji opisano w sposób przystępny ogólne założenia funkcjonowania systemu compliance, instytucji compliance officer, sygnalistów, przestępstw karnych oraz karnoskarbowych z uwzględnieniem części stricte podatkowej dotyczącej aspektów kontroli skarbowej. Przywołano również orzecznictwo sądowe oraz dla łatwiejszego zrozumienia opisanej materii opisano typowe sytuacje z życia wzięte.
Celem autorów było przedstawienie w sposób systemowy i syntetyczny najważniejszych instytucji dotyczących compliance, jak również zaprezentowanie kryzysowych zdarzeń w ramach prowadzonej działalności, jednocześnie przedstawiając możliwości w zakresie ochrony interesów przedsiębiorcy oraz przedsiębiorstwa.
Zmiany prawne oraz systemowe bezpośrednio wpływają na sytuację przedsiębiorców, gdyż wprowadzają nowe obowiązki i wyznaczają jeszcze wyższe standardy w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej nie tylko w Polsce, ale również w ujęciu transgranicznym, gdyż wielu przedsiębiorców świadczy usługi czy współpracuje z kontrahentami międzynarodowymi.
Współpraca międzynarodowa często wymaga od polskich przedsiębiorców dostosowania swoich procedur oraz systemów do standardów obowiązujących w innych porządkach prawnych. Niejednokrotnie warunkiem koniecznym do podjęcia lub kontynuowania współpracy gospodarczej jest akceptacja przez polskich przedsiębiorców założeń obowiązujących w innych porządkach prawnych w zakresie: przeciwdziałania praniu pieniędzy, ochrony danych osobowych, obowiązku wobec banków lub instytucji finansowych itd.
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z liczby obowiązków spoczywających na nich w ramach prowadzonej działalności, a często dowiadują się o nich np. w związku z prowadzoną kontrolą podatkową lub na skutek zapytania organu administracji skarbowej lub organów ochrony prawnej. Wtedy często już jest za późno, aby naprawić nieprawidłowości bez narażenia się na sankcję prawną. Stworzenie i skuteczne wdrożenie systemu compliance w przedsiębiorstwie bez względu na rozmiar przedsiębiorstwa może tylko i wyłącznie działać korzystnie na funkcjonowanie organizacji i może skutecznie ograniczyć ryzyka prawne. Publikacja ma na celu przedstawienie podstawowych instytucji i zagadnień związanych z compliance w przedsiębiorstwie. Jednak czym tak naprawdę jest compliance?
Co się realnie kryje pod tym pojęciem? Czy faktycznie ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa i jakie mogą być następstwa braku stosowania compliance w organizacji? Niniejsza publikacja stanowi próbę odpowiedzi na powyższe pytania, przy jednoczesnym scharakteryzowaniu najważniejszych instytucji systemu compliance w organizacji.
Książka "Compliance w przedsiębiorstwie. Tworzenie i wdrożenie systemu compliance. Wybrane zagadnienia. Seria: Firma i prawo" - Konrad Orlik, Tomasz Zaleski, Mateusz Ostrowski, Agnieszka Chajewska, Agata Dziwisz - oprawa miękka - Wydawnictwo Infor Biznes. Książka posiada 132 stron i została wydana w 2017 r.