Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 352 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788328349988 |
ISBN: | 978-83-2834-998-8 |
Data: | 2020-03-12 |
Opis książki:
Projektuj, programuj, promuj! Zostań twórcą gier komputerowych!
Nie zaglądaj tu, nie warto! Stracisz tylko czas, na sto procent nie dowiesz się niczego ciekawego, znudzisz się i będziesz rozczarowany, bo... z pewnością nie chcesz dołączyć do prawdziwej elity programistów, zdobyć poszukiwanych na rynku umiejętności, nauczyć się czegoś naprawdę ekscytującego ani uzyskać wpływu na jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu komputerowego, prawda?
Jeśli jednak mocno pragniesz zostać twórcą gier komputerowych, dobrze trafiłeś! Ta książka powstała właśnie z myślą o tych, którzy chcą rozpocząć karierę profesjonalnego game developera. Bezboleśnie wprowadzi Cię w zagadnienia związane z tworzeniem gier sieciowych 2D w językach: HTML5, PHP i My SQL. Nauczysz się projektować oprogramowanie, dbać o jakość rozwiązania, opracowywać niezbędne materiały graficzne i dźwiękowe, a nawet promować i sprzedawać swoje dzieło.
Niszczenie terenu jak w grach Worms i Soldat
Scrollowanie obrazu (kamera 2D)
Pseudooświetlenie (2D lighting)
Manipulowanie pikselami (get Image Data) i proste efekty, na przykład blur (rozmycie)
Różne typy kolizji, perfekcyjna kolizja (pixel perfect collision)
System cząsteczek (efekty 2D): efekt gwiezdny (starfield effect), deszcz, śnieg, deszcz 3D, mgła lub dym
NW.js (node-webkit)
Rysowanie prostych kształtów, obrazków i spriteów
Własny loader plików
Grawitacja
Menu obsługiwane za pomocą klawiatury lub myszy
Zrób pierwszy krok na drodze do profesjonalnej kariery!
Książka "Code with Me. Zostań Game Developerem" - Krzysztof Pianta - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 352 stron i została wydana w 2020 r.