pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Ceramika dla każdego

Autor książki:

Katarzyna Subotowicz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Elamed
Rok wyd.: 2008
Oprawa: twarda
Ilość stron: 93 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788361190059
ISBN: 978-83-6119-005-9
Data: 2009-04-30
Cena wydawcy: 65.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

"...Książkę tą nazwałabym raczej poradnikiem. Zarówno ze względu na sposób przekazywania informacji – rodzaj rozmowy z czytelnikiem, jak również na treści w niej zawarte. Książka ta jest nie tylko kompendium wiedzy o nakładaniu porcelany. Omawia także wyczerpująco jak (od początku naszej technicznej pracy oraz współpracy z lekarzem) ustrzec się niepotrzebnych i nieprzyjemnych sytuacji nieprzyjęcia gotowego produktu przez pacjenta i stomatologa. Opracowane zostały wszystkie rodzaje uzupełnień stałych licowanych porcelaną, począwszy od prac napalanych na metal po pełnoceramiczne uzupełnienia estetyczne. Scharakteryzowane są także właściwości tych prac, ich zalety i ograniczenia. Bardzo wiele uwagi Autorka poświęca takim dodatkowym zagadnieniom jak modele gipsowe, ich izolowanie etc., bez znajomości których początkujący technik może przysporzyć sobie wielu kłopotów. Zamieściła również w tej pozycji wiele tzw "tips & tricks”, które ułatwiają codzienną pracę i nie są podpowiedziami wydumanymi lecz praktycznymi, wziętymi prosto z pracowni protetycznej. Dla zaawansowanych techników jest to publikacja systematyzująca i odświeżająca wiadomości o ceramikach, które kiedyś znane, w natłoku codziennej pracy mogły ulec zapomnieniu, a są nam niezwykle potrzebne.”

z recenzji mgr lic. tech. dent. Agnieszka Jasek

Książka "Ceramika dla każdego" - Katarzyna Subotowicz - oprawa twarda - Wydawnictwo Elamed. Książka posiada 93 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

I. Od Autorki
II. Jak to się wszystko zaczyna, czyli solidny model podstawą do dalszej pracy
Prawidłowe wykonanie modelu dzielonego na podstawie przykładowego systemu; jak ułatwić sobie pracę w początkowych etapach
III. Czego nie widać, czyli technika i praktyka czynią mistrza
Narzędzia
Jak skompletować podstawowy zestaw dobrych narzędzi
Modele diagnostyczne
Ocena, przygotowanie do kolejnych etapów pracy, wstępna preparacja, wax-up, przedlewy jako pomoc w gabinecie i pracowni, wzorniki, kęsy zwarciowe
IV. Możliwości jest wiele czyli wybór materiału na podbudowę pod ceramikę
Plan pracy

Jak planować, by uniknąć błędów podczas wykonywania uzupełnienia
V. Prosto do celu, czyli wybory najpiękniejszej

Grymasy królowej PFM – jak pracować na strukturach metalowych, by mieć jak najmniej problemów

Wskazówki dotyczące przygotowania metalu szlachetnego i nieszlachetnego, na co zwrócić szczególną uwagę przy nakładaniu kolejnych warstw, od opakera począwszy
Ogólne zasady warstwowania ceramiki
Właściwości kryjące a fluorescencja
Opalescencja i transparencja
Nakładanie warstw ceramicznych
Budowanie kształtu i koloru z poszczególnych mas ceramicznych, etapy, które mogą usprawnić pracę, kontrolowanie przeświecania konstrukcji, korekty i obróbka, polerowanie i glazurowanie
Czułe punkty wrażliwej wschodzącej gwiazdy PFZ
Systemy CAD- CAM a manualne frezarki, zasady projektowania struktur z tlenku cyrkonu, właściwości materiału i ceramiki do niego dostosowanej
Szeroki wachlarz mało znanej aluminiowej damy – zastosowanie konstrukcji wykonywanych z trójtlenku glinu
Co to jest alumina, możliwości systemu, etapy wykonywania podbudowy z trójtlenku glinu, właściwości materiału i ceramiki do niego dostosowanej
Tłoczno wokół wpływowej Miss Press – charakterystyka i zastosowanie systemu ceramiki prasowanej/tłocznej
Co to jest prasowana/ tłoczona ceramika, zastosowanie materiału, etapy wykonania pracy z ceramiki tłoczonej, technika malowania i warstwowania, na co zwrócić uwagę, by uniknąć niepowodzeń podczas tłoczenia
Nieodparty urok księżniczki efektu wspieranej przez masy (ogniotrwałe) – dla wymagających i cierpliwych ceramika spiekana na masie
Zastosowanie uzupełnień wykonanych na masie ogniotrwałej, jak wykonać model dzielony, etapy wykonania uzupełnienia na masie ogniotrwałej, jak postępować, gdy konieczna jest korekta gotowej pracy
VI. ZAKOŃCZENIE
VII. PODZIĘKOWANIA