pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Central European Journal of Communication vol. 9, no 1 (16), Spring 2016

Autor książki:

Bogusława Dobek-Ostrowska, Adam Michel

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 157 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9770189951011
ISSN: 1899-5101
Data: 2016-09-09
19.26 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 14 dni

Opis książki:

„Central European Journal of Communication” Spring 2016 zawiera artykuły, po raz pierwszy opatrzone numerami DOI, o szerokim zakresie tematycznym, pochodzące głównie od badaczy z Europy Środkowo - Wschodniej (Polska, Ukraina, Estonia, Węgry) oraz Szwecji. Autorzy skupiają się na etyce w relacjach pomiędzy lokalnymi politykami i dziennikarzami oraz na roli mediów w edukacji czy budowaniu historycznego dyskursu. Szeroko poruszonym tematem jest również wpływ internetu na dziennikarstwo w postaci tworzenia się nowej sfery działania czy nowego rodzaju dyskursu w postaci memów internetowych. Ponadto w tym numerze znalazł się wywiad z Davidem Weaverem, poświęcony drugiemu wydaniu książki The Global Journalist (2012), która prezentuje wyniki badań nad dziennikarzami z trzydziestu jeden krajów. W wywiadzie Profesor Weaver opisuje zmiany wprowadzone w zastosowanej w projekcie metodologii oraz największe różnice występujące w zawodzie dziennikarza w poszczególnych krajach. Zaprezentowano recenzje sześciu publikacji, głównie polskich i rosyjskich badaczy, których tematami były profesjonalizm dziennikarski, tabloidyzacja dyskursu czy media społecznościowe. Wśród nich znalazła się, po raz pierwszy, recenzja poświęcona książce Journalism in Change. Journalistic Culture in Poland, Russia and Sweden (2015).

Książka "Central European Journal of Communication vol. 9, no 1 (16), Spring 2016" - Bogusława Dobek-Ostrowska, Adam Michel (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 157 stron i została wydana w 2016 r. Cena 19.26 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

David H. Weaver, Guest Editor’s introduction
Henrik Örnebring, Journalists, PR professionals and the practice of paid news in Central and
Eastern Europe: An overview
Sylwia Męcfal, Forms of local media relations in local communities — case studies
Daria Taradai and Dariya Orlova, Facebook as an alternative public space: The use of Facebook by Ukrainian journalists during the 2012 parliamentary election
Päivi Tampere, Kaja Tampere and Scott Abel, Who defines the narrative of a crisis? The case of an Estonian online boycott campaign against an international supermarket chain
Jakub Nowak, Internet meme as meaningful discourse: Towards a theory of multiparticipant popular online content
Jakub Parnes, Internet media as the digital public sphere: Possibilities and problems
Anamaria Neag, The unlikely advocates of media literacy education: Jean-Jacques Rousseau and John Stuart Mill
Krzysztof Wasilewski, Media and the sacralization of history
Interview David H. Weaver:
Journalism around the world in the 21st century
Book reviews
Notes on contributors