Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacji
Ewa Solarczyk-Ambrozik
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 480 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323226901 |
ISBN: | 978-83-2322-690-1 |
Data: | 2014-05-06 |
Opis książki:
Publikacja stanowi wieloaspektowe studium porządkujące zagadnienia ważne dla praktyki edukacyjnej i systematyzujące różnorodne aspekty edukacji całożyciowej - będącej niezwykle istotnym obszarem nie tylko dla badań naukowych, ale przede wszystkim dla rozwoju życia społecznego i uczestniczących w nim jednostek. Opracowanie składa się z czterech wyodrębnionych części, zawierających artykuły trzydziestu dwóch autorów o różnych zainteresowaniach badawczych, które stanowią perspektywę umożliwiającą całościowe rozpatrywanie życia społecznego. Część pierwsza przedstawia idee edukacji całożyciowej w kontekstach i perspektywach różnych koncepcji badawczych. Druga - dotyczy specyficznej ?przestrzeni?, jaką jest uniwersytet, który w wielu swoich wymiarach jest przecież ?terytorium? edukacji całożyciowej. Kolejna część łączy się z poprzednimi, opisując związki i uwarunkowania, z jakimi mierzy się edukacja całożyciowa w konfrontacji z rygoryzmem narzuconym przez rynek pracy. W ostatniej zaprezentowano kilka perspektyw i egzemplifikacji idei i praktyki edukacji całożyciowej, co stanowi dopełnienie treści przedstawionych wcześniej.
Książka "Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacji" - Ewa Solarczyk-Ambrozik (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 480 stron i została wydana w 2013 r.