C#. Tworzenie aplikacji graficznych w .NET 3.0
Krzysztof Rychlicki-Kicior
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 304 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788324610761 |
ISBN: | 978-83-246-1076-1 |
Data: | 2009-09-03 |
Opis książki:
Poznaj techniki budowania interfejsów użytkownika dla aplikacji Windows- Opanuj język C# i wykorzystaj możliwości programowania obiektowego
- Zaprojektuj interfejs użytkownika, wykorzystując język XAML
- Zaimplementuj mechanizmy obsługi plików i wymiany danych
Najnowsza wersja platformy .NET, oznaczona numerem 3.0, zawiera wiele usprawnień, dzięki którym tworzenie aplikacji z interfejsem graficznym stało się zdecydowanie prostsze. Część platformy o nazwie Windows Presentation Foundation (WPF) wraz z przeznaczonym wyłącznie do projektowania interfejsów użytkownika językiem XAML pozwala na całkowite oddzielenie warstwy prezentacji aplikacji od warstwy logiki i danych. Wykorzystując podstawowy język programowania platformy .NET -- C# -- można niemal błyskawicznie stworzyć aplikację z graficznym interfejsem użytkownika. Udostępniane bezpłatnie przez firmę Microsoft narzędzia Microsoft Visual C# Orcas Express Edition i Microsoft SQL Server 2005 Express Edition znacznie ułatwiają programistom poznanie nowej technologii.
Książka C#. Tworzenie aplikacji graficznych w .NET 3.0" opisuje ten właśnie język w kontekście pisania programów wyposażonych w interfejs graficzny zbudowany w oparciu o WPF. Czytając ją, dowiesz się, jak zainstalować i skonfigurować narzędzia do pracy. Poznasz język C#, zasady programowania obiektowego i najważniejsze klasy platformy .NET. Nauczysz się konstruować dokumenty XAML i tworzyć aplikacje WPF. Przeczytasz o komponentach wizualnych, zdarzeniach i programowaniu operacji graficznych. Znajdziesz tu również informacje o obsłudze plików, połączeniach z bazami danych oraz komunikacji sieciowej.
- Pobieranie i instalacja narzędzi
- Podstawowe elementy języka C#
- Programowanie obiektowe
- Konstruowanie dokumentów XAML
- Hierarchia klas komponentów wizualnych
- Obsługa zdarzeń
- Geometria 2D
- Operacje graficzne
- Tworzenie animacji
- Korzystanie z szablonów
- Obsługa plików i danych
- Przetwarzanie dokumentów XML
- Połączenia z siecią
Książka "C#. Tworzenie aplikacji graficznych w .NET 3.0" - Krzysztof Rychlicki-Kicior - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 304 stron i została wydana w 2007 r.