Buddenbrookowie czy piraci. Polscy przedsiębiorcy okresu głębokich przemian
Grażyna Skąpska
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Rok wyd.: | 2002 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 248 s. |
Wymiar: | 148x210 mm |
EAN: | 9788370525057 |
ISBN: | 978-83-7052-505-7 |
Data: | 2001-01-05 |
Opis książki:
Analizując wywiady przeprowadzone z 111 przedsiębiorcami, właścicielami małych i średnich firm m.in. z województw: małopolskiego, mazowieckiego śląskiego i świętokrzyskiego autorzy pracy próbują znaleźć odpowiedź na pytanie, do jakiego stopnia rodzimy kapitalizm, którego początki często - choć nie zawsze - miały charakter "awanturniczo-handlarski" ma szanse przekształcenia się w solidny a zarazem nowoczesny kapitalizm korporacyjny, tym bardziej, że proces kształtowania się polskiej przedsiębiorczości odbiegał od wzorca symbolizowanego przez tytułowych Buddenbroków. Polski współczesny kapitalizm na skutek zupełnego zniszczenia jego podstaw, a więc tworzącej się z wielkim historycznym opóźnieniem klasy przedsiębiorców, powstaje bowiem bez oparcia w rodzinnych tradycjach przedsiębiorczości.
Książka "Buddenbrookowie czy piraci. Polscy przedsiębiorcy okresu głębokich przemian" - Grażyna Skąpska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 248 stron i została wydana w 2002 r.
Spis treści:
Jerzy Sobczak/ : Polski small business – próba rekonstrukcji jego kulturowych wzorców
Andrzej Bukowski: Awans materialny i jego tło kulturowe
Grażyna Skąpska : Kultura prawna w procesie tworzenia wolnej gospodarki
Kaja Gadowska : Społeczne zasoby: Obywatelskie zaangażowanie polskich przedsiębiorców
Barbara Worek : Przedsiębiorcy i przedsiębiorczość w Małopolsce w kilkanaście lat od rozpoczęcia procesu transformacji