pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców. Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2020
Oprawa: miękka
Ilość stron: 194 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788381023337
ISBN: 978-83-8102-333-7
Data: 2020-05-15
Cena wydawcy: 50.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Przedsiębiorca, prowadząc działalność gospodarczą, działa na własny rachunek ponosząc odpowiedzialność finansową. Jednak powstawanie i funkcjonowanie przedsiębiorstw to nie tylko interes prywatny, gospodarczy czy ekonomiczny. To także interes społeczny - zatrudnianie pracowników, zaspokajanie potrzeb, zasilanie budżetów publicznych, zwiększanie bazy kredytowej banków.

Nowo powstające przedsiębiorstwa są szczególnymi adresatami pomocy publicznej. W Polsce, podobnie jak i w innych krajach, zbudowano strukturę instytucjonalną, umożliwiającą nowo powstającym przedsiębiorstwom wnioskowanie o pomoc publiczną i uzyskiwanie jej. W tym celu przedsiębiorcy mogą się ubiegać o aktywne formy pomocy publicznej, takie jak dotacje czy preferencyjne pożyczki.

Potrzeba pomocy publicznej ma wiele uzasadnień. Wzmagana jest ona jednak przez kryzys ekonomiczno-finansowy, ten miniony i ten aktualnie rozpoczynający się. W stosowaniu bezpośredniej pomocy publicznej dla nowo powstających przedsiębiorstw niezbędne są wnioski i doświadczenia z korzystania z niej w poprzednich okresach. Monografia zawiera zasób takich wniosków i doświadczeń oraz wyników badań niespotykanych dotąd w innych publikacjach.

W książce Autorka stara się pomóc przedsiębiorcom podejmującym decyzje o utworzeniu przedsiębiorstwa znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, a w szczególności:
- Czym jest pomoc publiczna?
- Co to jest bezpośrednia pomoc publiczna?
- Jakie są procedury i zasady ubiegania się o pomoc publiczną?
- Jak oceniać szanse i skuteczność pomocy publicznej?
- Jak oceniać czas życia przedsiębiorstwa bez pomocy publicznej i z pomocą publiczną?
- Jakie doświadczenia badanych przedsiębiorców warto zastosować we własnych staraniach o pomoc publiczną?
- Jakie cechy przedsiębiorcy wspomagają trwałość przedsiębiorstwa?
- Jakie rodzaje działalności gospodarczej - jakie branże produkcji i usług dają większe szanse na dłuży czas przeżywalności przedsiębiorstwa?

Książka "Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców. Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw" - Agnieszka Mazurek-Czarnecka - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 194 stron i została wydana w 2020 r.