pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Bankowość elektroniczna w działalności przedsiębiorstwa

Autor książki:

Jacek Grzywacz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 182 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788373781061
ISBN: 83-7378-106-4
Data:2001-01-09
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W książce w sposób kompleksowy omówiono zasady funkcjonowania bankowych usług elektronicznych i możliwości wykorzystania ich w działalności bieżącej przedsiębiorstwa. Zwrócono tu uwagę na istotę bankowości elektronicznej, formy świadczenia usług, wskazano również na rolę systemów cash-management w zarządzaniu środkami pieniężnymi. Istotną część książki stanowią zagadnienia poświęcone bezpieczeństwu informatycznemu, w tym rodzaje zagrożeń oraz możliwości skutecznego zabezpieczenia się przed włamaniem do systemów. Dokonano również oceny bezpieczeństwa systemów informatycznych wykorzystywanych przez banki w Polsce. Treść książki nawiązuje ściśle do aktualnej sytuacji na rynku usług bankowych w Polsce wykorzystano tu również wyniki szeregu badań z zakresu wykorzystania bankowości elektronicznej, jej oceny oraz barier rozwojowych.

Książka "Bankowość elektroniczna w działalności przedsiębiorstwa" - Jacek Grzywacz - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 182 stron i została wydana w 2004 r.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I
Bankowość elektroniczna w usługach finansowych


1.1. Idea bankowości elektronicznej
1.1.1. Różnorodność definicyjna
1.1.2. Standardy budowy dokumentów elektronicznych – EDI
1.2. Przyczyny wprowadzenia elektronicznych usług bankowych
1.3. Formy świadczenia usług za pośrednictwem bankowości elektronicznej
1.3.1 Systemy bankowości elektronicznej
1.3.2. Sposoby dostępu do usług bankowych
1.3.2.1. Home-banking i office-banking
1.3.2.2. Wykorzystanie telefonu w bankowości elektronicznej
1.3.2.3. Bank wirtualny czyli Internet w banku
1.3.2.4. Bankowość samoobsługowa (self-banking)
1.4. Podsumowanie

Rozdział II Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie

2.1. Potrzeba zarządzania finansami w przedsiębiorstwie
2.2. Płynność finansowa w przedsiębiorstwie
2.2.1. Istota płynności
2.2.2. Znaczenie płynności w przedsiębiorstwie
2.2.3. Skuteczna analiza płynności finansowej a baza informacyjna
2.2.4. Historyczne uwarunkowania płynności finansowej przedsiębiorstw w Polsce
2.3. Zarządzanie zasobami pieniężnymi w przedsiębiorstwie
2.3.1. Potrzeba racjonalizacji poziomu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie
2.3.2. Podstawowe narzędzia zarządzania środkami pieniężnymi
2.4. Podsumowanie

Rozdział III
Rola systemu office banking w obsłudze finansowej przedsiębiorstwa


3.1. Idea systemów office banking
3.2. Systemy office banking w Polsce
3.3. Możliwości systemów office banking
3.4. Cash managemenat w zarządzaniu środkami pieniężnymi
3.4.1. Cash pooling
3.4.2. Polecenie zapłaty w obrocie gospodarczym
3.4.3. krótkoterminowe lokaty bankowe przedsiębiorstwa
3.4.4. Inne, wybrane usługi funkcjonujące w systemie cash management
3.5. MultiCash w obsłudze przedsiębiorstw
3.6. Internetowe odpowiedniki systemów office banking
3.7. Podsumowanie

Rozdział IV
Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej


4.1. Znaczenie bezpieczeństwa elektronicznych usług bankowych
4.2. Zagrożenia systemów informatycznych
4.2.1. Istota i rodzaje zagrożeń
4.2.1.1. Przyczyny występowania zagrożeń informatycznych
4.2.1.2. Rodzaje i źródła zagrożeń
4.2.2. zagrożenia ze strony ludzi
4.3. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa informatycznego
4.4. Możliwości zabezpieczania systemów informatycznych
4.4.1. Istota systemów zabezpieczeń
4.4.2. Znaczenie metod kryptograficznych
4.4.3. Środki kontroli dostępu – uwierzytelnianie
4.4.4. Podpis cyfrowy
4.4.5. Fizyczne i techniczne zabezpieczenia systemów informatycznych
4.4.6. Środki programowe
4.5. Ocena bezpieczeństwa informatycznego w bankach
4.6. Podsumowanie

Rozdział V
Bankowe usługi elektroniczne wśród przedsiębiorstw w Polsce


5.1. Wykorzystanie bankowości elektronicznej przez przedsiębiorców
5.2. Ograniczenia rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce
5.3. Perspektywy rozwoju elektronicznych usług bankowych
5.4. Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia