Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej
Katarzyna Grzybczyk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2024 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 336 s. |
EAN: | 9788383583198 |
ISBN: | 978-83-8358-319-8 |
Data: | 2024-02-14 |
Opis książki:
Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców.
Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.
Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat.
W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power:
kpop i kdrama
hongkońskie filmy akcji
japońską mangę, anime i cosplay
tajwańskie półprzewodniki.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.
Książka "Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej" - Katarzyna Grzybczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 336 stron i została wydana w 2024 r. Cena 70.52 zł. Zapraszamy na zakupy!