Autorytet nauczyciela czyli jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą
Jarosław Kordziński

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 444 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788381875486 |
Data: | 2025-04-15 |
Opis e-booka:
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji. Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:
formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,
kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,
samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,
skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,
kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.
Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych, a także studentów kierunków pedagogicznych. Zainteresuje również szkoleniowców organizujących kursy i warsztaty dla nauczycieli oraz pracowników administracji zajmujących się oświatą.
E-book „Autorytet nauczyciela czyli jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 59.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Subiektywnie o misji szkoły | str. 17
Obraz, w którym żyję | str. 29
Warunki autorytetu nauczyciela | str. 36
2. FORMALNE PODSTAWY AUTORYTETU NAUCZYCIELA | str. 51
Funkcja formacyjna szkoły | str. 67
Wpływ nauczyciela na innych | str. 88
3. WYZWANIA | str. 99
Dzieci kochają się uczyć | str. 117
Szkoła odpowiedzialności | str. 127
4. BĄDŹ DUMNA, BĄDŹ DUMNY ZE SWOJEGO ZAWODU | str. 138
Esencjalizm – czyli mniej, ale lepiej | str. 147
Zarządzanie sobą | str. 158
Planowanie działań | str. 173
5. NIEZBĘDNE KOMPETENCJE ROZWOJOWE NAUCZYCIELI | str. 180
Skuteczny nauczyciel | str. 196
Organizacja skutecznego uczenia się uczniów | str. 203
Praca nad własnym rozwojem | str. 213
Kilka słów o samoocenie | str. 229
Nie bój się iść do przodu | str. 237
Ucz się | str. 241
Nie wahaj się próbować | str. 245
Szczególnie wartościowe role nauczyciela | str. 248
6. CZYNNIKI DOBROSTANU – BĄDŹ WARTOŚCIOWYM CZŁOWIEKIEM, DĄŻ DO SZCZĘŚCIA | str. 269
Nie wszystko na raz | str. 278
Dbaj o swój mózg | str. 291
Żeby się chciało chcieć | str. 296
7. DIALOG WZMACNIAJĄCY AUTORYTET | str. 308
Co mówię, kiedy mówię i kiedy nic nie mówię | str. 320
Właściwy dialog z... samym sobą | str. 326
8. NASZA WSPÓLNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ – KONTEKST | str. 336
Współpraca nauczycieli | str. 353
Angażowanie się rodziców w życie szkoły | str. 364
9. SZKOŁA WZMACNIAJĄCA AUTORYTET NAUCZYCIELI | str. 378
Kodeks etyki nauczyciela | str. 388
10. ZRÓB, ŻEBY TWOJE ŻYCIE MIAŁO SENS | str. 398
POSŁOWIE | str. 415
ANEKS | str. 431
BIBLIOGRAFIA | str. 441