Dane szczegółowe: | |
Producent: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 160 s. |
ISSN: | 0860-1232 |
Data: | 2001-01-28 |
Opis książki:
Artykuły prezentowane w niniejszym zeszycie Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika są plonem pracy uczestników sekcji XVI, II Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego Demokracja a oświata, kształcenie i wychowanie, który odbył się w Toruniu w dniach od 31 sierpnia do 2 września 1995 roku. Nadanie osobnego tytułu niniejszemu opracowaniu: Twórczość: Zdolności. Środowisko. Edukacja miało na celu połączenie zróżnicowanych merytorycznie tekstów, napisanych przez autorów z różnych środowisk akademickich Polski. Na decyzję o opublikowaniu w całości materiałów z obrad sekcji wpłynął zauważalny brak tego typu opracowań w Polsce. Dotyczy to zarówno tekstów związanych z problematyką zdolności i twórczości, jak i z pedagogiką artystyczną. Artykuły zawarte w tomie skoncentrowane są na zagadnieniach zdolności i twórczości w aspekcie wychowawczym i edukacyjnym. Pierwsza część obejmuje ogólne problemy twórczości i zdolności, druga zawiera teksty dotyczące zdolności kierunkowych i problemów wychowawczo-edukacyjnych z nimi związanymi(...)
Książka "AUNC, Pedagogika XXII. Twórczość: Zdolności. Środowisko. Edukacja" - Wiesława Limont - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Spis treści:
Kazimierz Kotlarski - Uczeń zdolny w domu i w szkole - szansa czy problem?
Jan Łaszczyk- W kierunku pedagogiki twórczości
Andrzej Sękowski - Wybrane formy pracy z uczniami zdolnymi w Europie
Aleksandra Tokarz - Mechanizmy motywacyjne w rozwoju zdolności twórczych
Józef Górniewicz - Wyobraźnia - królową zdolności
Wiesława Limont - Możliwości rozwijania wyobraźni twórczej dzieci i młodzieży
Eugeniusz Piotrowski - Środowiskowe uwarunkowania rozwoju dzieci zdolnych w młodszym wieku szkolnym
Krystyna Bieluga - Przygotowanie nauczycieli do rozwijania inteligencji i myślenia twórczego
Anna Morawska - Wybrane osobowościowe uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych na elementarnym szczeblu kształcenia i ich implikacje pedagogiczne
Hanna Zielinska - Uczniowie zdolni a kryzys szkoły. Perspektywa globalna
CZĘŚĆ II
Aneta Kotlicka - Plastyka jako pytanie. Plastyka jako odpowiedź
Hubert Bilewicz - Złudzenia edukacji plastycznej
Urszula Szuscik - Samorealizacja przez twórczość. Rozwój aktywności plastycznej dzieci przez kształtowanie ich percepcji wzrokowej
Maria P. Stasiakiewicz - Rozwijanie kompetencji artystycznych dzieci przedszkolnych
Jolanta Skutnik - Edukacyjne wartości sztuki najnowszej a aktywność pedagogiczna Centrum Sztuki Współczesnej w Bordeaux
Zofia Konaszkiewicz - Pedagog muzyki w świecie zagrożonych wartości
Sprawozdanie z obrad sekcji XVI {Wiesława Limont, Eugeniusz Piotrowski)