Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 816 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788324628544 |
ISBN: | 978-83-246-2854-4 |
Data: | 2010-12-03 |
Opis książki:
Poznaj asembler od podstaw i zbuduj fundamentswojej wiedzy o programowaniu
- Jak pisać, kompilować i uruchamiać programy w języku HLA?
- Jak obsługiwać zbiory znaków w bibliotece standardowej HLA?
- Jak obliczać wartości wyrażeń logicznych?
Poznanie asemblera jest jak położenie fundamentu pod budowlę całej twojej wiedzy informatycznej, ponieważ to właśnie ono ułatwia zrozumienie mechanizmów rządzących innymi językami programowania. Język asemblera, należący do języków programowania niższego poziomu, jest powszechnie stosowany do pisania sterowników, emulatorów i gier wideo. Jednak omawiany w tej książce język HLA posiada też wiele cech języków wyższego poziomu, takich jak C, C++ czy Java, dzięki czemu przy jego używaniu nie musisz rezygnować z licznych udogodnień, typowych dla takich języków.
Książka Asembler. Sztuka programowania. Wydanie II stanowi obszerne i wyczerpujące omówienie języka asemblera. Dzięki wielu jasnym przykładom, pozbawionym niepotrzebnej specjalistycznej terminologii, zawarty tu materiał staje się łatwo przyswajalny dla każdego, kto chciałby poznać programowanie niższego poziomu. Korzystając z tego podręcznika, dowiesz się m.in., jak deklarować i stosować stałe, zmienne skalarne, wskaźniki, tablice, struktury, unie i przestrzenie nazw. Nauczysz się realizować w języku asemblera struktury sterujące przebiegiem wykonania programu. Ponadto drugie wydanie zostało uaktualnione zgodnie ze zmianami, które zaszły w języku HLA. Uwzględnia także stosowanie HLA w kontekście systemów Windows, Linux, Mac OS X i Free BSD.
- Wstęp do asemblera
- Anatomia programu HLA
- Reprezentacja danych
- Dostęp do pamięci i jej organizacja
- Stałe, zmienne i typy danych
- Procedury i moduły
- Niskopoziomowe struktury sterujące wykonaniem programu
- Makrodefinicje i język czasu kompilacji
- Manipulowanie bitami
- Klasy i obiekty
niższego poziomu.
Książka "Asembler. Sztuka programowania" - Randall Hyde - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 816 stron i została wydana w 2011 r.