Antropologia komunikacji: od teorii do badań terenowych. Seria: Communicare
Yves Winkin
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 252 s. |
Wymiar: | 135x205 mm |
EAN: | 9788323502906 |
ISBN: | 978-83-2350-290-6 |
Data: | 2007-06-29 |
Opis książki:
Książka jest zaproszeniem do podjęcia badań etnograficznych w naukach dotyczących komunikacji. Jest to dopracowana konstrukcja teoretyczna, wkraczająca na teren życia społecznego i podejmująca obserwację komunikacji w działaniu.. Intencją książki jest pomóc badaczom w uczeniu się dostrzegania komunikacji w słowach i gestach życia codziennego. Pojawienie się antropologii komunikacji jako dziedziny nauki opiera się na badaniach terenowych: podróżach turystycznych, zwiedzaniu muzeów i wystaw. Jest to przede wszystkim spojrzenie entomologiczne i emfatyczne na społeczność ludzką.
Telegraficznej koncepcji komunikacji Winkin przeciwstawia koncepcję orkiestralną, opracowaną przez takich badaczy jak Gregory Bateson i Ray Birdwhistell. Proponuje swoją antropologię komunikacji opierając się na koncepcjach Della Hymesa i Ervinga Goffmana. Daje rady praktyczne i przykłady badań prowadzonych z perspektywy obserwatora uczestniczącego (Maroc, Italie, USA). Dla Winkina komunikacja jest darem/przeciw-darem oraz wyczynem kultury.
Książka "Antropologia komunikacji: od teorii do badań terenowych. Seria: Communicare" - Yves Winkin - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2007 r.