Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje. Studia ofiarowane Profesor Eugenii Annie Wesołowskiej z okazji 50-lecia pracy pedagogicznej i naukowej
Ewa Przybylska
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Rok wyd.: | 2001 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 432 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323113423 |
ISBN: | 83-231-1342-4 |
Data: | 2001-01-28 |
Opis książki:
"Z biografii i osiągnięć naukowych Profesor Eugenii Anny Wesołowskiej" (opracowanie: EWA PRZYBYLSKA, DARIUSZ JACH); "Bibliografia prac prof. zw. dr hab. Eugenii Anny Wesołowskiej" (opracowanie: EWA PRZYBYLSKA, DARIUSZ JACH); TADEUSZ ALEKSANDER - "Ewolucja nazewnictwa oświaty dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw"; JERZY BAGROWICZ - "Religijne kształcenie dorosłych w Kościele katolickim - zarys zagadnienia"; WITOLD WOJDYŁO - "Wychowanie jako element składowy doktryny narodowej1918 - 1926"; AGNIESZKA STOPIŃSKA-PAJĄK - "Koncepcja kreatywnego wychowania dorosłych Kazimierza Korniłowicza (1892 - 1939)"; KAZIMIERZ WENTA - "Moja droga do andragogiki"; ELŻBIETA DUBAS - "Zmieniająca się dorosłość. Od dorosłości konwencjonalnej ku dorosłości subiektywnej"; ALICJA KARGULOWA - "Wspólny przedmiot badań andragogiki i poradoznawstwa: wspomaganie człowieka w rozwoju"; ROMAN SCHULZ - "O przydatności kategorii personalizacji dla andragogiki"; JÓZEF KARGUL - "Stosunki interpersonalne jako "przedmiot" i "obszar" edukacji"; HENRYK DEPTA - "Prawda wyobraźni"; OLGA CZERNIAWSKA - "Społeczno-edukacyjne funkcje muzeum"; ALEKSANDER NALASKOWSKI - "Ideologiczny gen oceny szkoły"; RYSZARD BOROWICZ - "Nierówności w wykształceniu dorosłych Polaków"; FRANCISZEK ANTONI MAREK - "Żale Sarmaty nad upadkiem polskiej nauki i oświaty"; DARIUSZ JACH - "Potrzeby edukacyjne mieszkańców wsi"; EWA PRZYBYLSKA - "Animacja środowisk lokalnych warunkiem rozwoju społeczeństwa wiedzy"; BARBARA JURAŚ-KRAWCZYK - "Praca w życiu współczesnego człowieka - wybrane zagadnienia"; RENATA GÓRALSKA - "Jaka przyszłość? Szanse i perspektywy życiowe studentów"; ELEONORA SAPIA-DREWNIAK - "Znaczenie szkół przywięziennych w procesie resocjalizacji skazanych"; ANDRZEJ PIECZYWOK - "Akredytacja czynnikiem efektywnego rozwoju uczelni wyższych"; JAN SARAN - "Student zaoczny w kształceniu licencjackim - próba identyfikacji dążeń i wartości"; KRZYSZTOF KLIMEK - "Andragogiczne aspekty edukacji w wojsku"; JÓZEF PÓŁTURZYCKI - "Kształcenie nauczycieli edukacji dorosłych w świetle postanowień Raportu Delorsa oraz wskazań nowoczesnej teorii kształcenia ustawicznego"; MIECZYSŁAW MALEWSKI - "Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi"; BOGUSŁAW ŚLIWERSKI - "Oświata dorosłych w reformowanej szkole u progu XXI wieku"; TOMASZ BIERNAT - "Środowisko niewidzialne człowieka i jego przemiany"; BOLESŁAWA JAWORSKA - "Zakres działań specjalistów edukacji dorosłych jako warunek organizacji kształcenia"; MAŁGORZATA CAGKOWSKA - "Instytucjonalne i personalne zależności zmiany jakości (w) edukacji. Motywacja osiągnięć nauczycieli wobec typów kultury organizacyjnej szkoły"; ELŻBIETA WIECZÓR - "Kompetencje nauczycieli w obliczu reformy oświaty"; DANUTA KOWALCZYK - "Kontakty uczniów z mediami w opinii nauczycieli"; MARIAN BYBLUK - "Dzieci Rosji i Ukrainy w warunkach okresu przejściowego"; TATIANA W. SZADRINA - "Poszukiwania nowych form pedagogicznego kształcenia na Syberii"; TERESA G. BRAŻE - "Kształcenie nauczycieli - metodycy w rosyjskim systemie edukacji ustawicznej"; RENATA RUNIEWICZ - "Edukacja dorosłych w państwach nadbałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia)"; WILTRUD GIESEKE - "O demokracji i hierarchii w podziale pracy - albo: specyficzny dla płci podział pracy, jak daleko oko sięga?!"; MICHAEL SAMLOWSKI - "Europejski Związek Edukacji Dorosłych platformą dla przyszłości"; NORBERT F. B. GREGER - "Zawodowe kształcenie ustawiczne w Unii Europejskiej"; HANNA SOLARCZYK - "Pięć dróg do edukacji dorosłych"; MAŁGORZATA DZIĘGIELEWSKA - "Ludzie starsi jako użytkownicy Internetu w Stanach Zjednoczonych"; ALINA MATLAKIEWICZ - "Edukacja dorosłych w Wielkiej Brytanii pod koniec lat 90. - przemiany i tendencje rozwojowe".
Książka "Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje. Studia ofiarowane Profesor Eugenii Annie Wesołowskiej z okazji 50-lecia pracy pedagogicznej i naukowej" - Ewa Przybylska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 432 stron i została wydana w 2001 r.
Spis treści:
Bibliografia prac prof. zw. dr hab. Eugenii Anny Wesołowskiej (opracowanie: EWA PRZYBYLSKA, DARIUSZ JACH)
Tradycje i zobowiązania
TADEUSZ ALEKSANDER, Ewolucja nazewnictwa oświaty dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw
JERZY BAGROWICZ, Religijne kształcenie dorosłych w Kościele katolickim - zarys zagadnienia
WITOLD WOJDYŁO, Wychowanie jako element składowy doktryny narodowej1918 - 1926
AGNIESZKA STOPIŃSKA-PAJĄK, Koncepcja kreatywnego wychowania dorosłych Kazimierza Korniłowicza (1892 - 1939)
KAZIMIERZ WENTA, Moja droga do andragogiki
ELŻBIETA DUBAS, Zmieniająca się dorosłość. Od dorosłości konwencjonalnej ku dorosłości subiektywnej
Edukacja w dziele kształowania osobowości współczesnego człowieka
ALICJA KARGULOWA, Wspólny przedmiot badań andragogiki i poradoznawstwa: wspomaganie człowieka w rozwoju
ROMAN SCHULZ, O przydatności kategorii personalizacji dla andragogiki
JÓZEF KARGUL, Stosunki interpersonalne jako "przedmiot" i "obszar" edukacji
HENRYK DEPTA, Prawda wyobraźni
OLGA CZERNIAWSKA, Społeczno-edukacyjne funkcje muzeum
ALEKSANDER NALASKOWSKI, Ideologiczny gen oceny szkoły
Rzeczywistość edukacyjna w Polsce - tendencje i propozycje przemian
RYSZARD BOROWICZ, Nierówności w wykształceniu dorosłych Polaków
FRANCISZEK ANTONI MAREK, Żale Sarmaty nad upadkiem polskiej nauki i oświaty
DARIUSZ JACH, Potrzeby edukacyjne mieszkańców wsi
EWA PRZYBYLSKA, Animacja środowisk lokalnych warunkiem rozwoju społeczeństwa wiedzy
BARBARA JURAŚ-KRAWCZYK, Praca w życiu współczesnego człowieka - wybrane zagadnienia
RENATA GÓRALSKA, Jaka przyszłość? Szanse i perspektywy życiowe studentów
ELEONORA SAPIA-DREWNIAK, raczenie szkół przywięziennych w procesie resocjalizacji skazanych
ANDRZEJ PIECZYWOK, Akredytacja czynnikiem efektywnego rozwoju uczelni wyższych
JAN SARAN, Student zaoczny w kształceniu licencjackim - próba identyfikacji dążeń i wartości
KRZYSZTOF KLIMEK, Andragogiczne aspekty edukacji w wojsku
O nową jakość kompetencji andragoga i nauczyciela
JÓZEF PÓŁTURZYCKI, Kształcenie nauczycieli edukacji dorosłych w świetle postanowień Raportu Delorsa oraz wskazań nowoczesnej teorii kształcenia ustawicznego
MIECZYSŁAW MALEWSKI, Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi BOGUSŁAW ŚLIWERSKI, Oświata dorosłych w reformowanej szkole u progu XXI wieku
TOMASZ BIERNAT, Środowisko niewidzialne człowieka i jego przemiany
BOLESŁAWA JAWORSKA, Zakres działań specjalistów edukacji dorosłych jako warunek organizacji kształcenia
MAŁGORZATA CAGKOWSKA, Instytucjonalne i personalne zależności zmiany jakości (w) edukacji. Motywacja osiągnięć nauczycieli wobec typów kultury organizacyjnej szkoły
ELŻBIETA WIECZÓR, Kompetencje nauczycieli w obliczu reformy oświaty DANUTA KOWALCZYK, Kontakty uczniów z mediami w opinii nauczycieli
Europejskie konteksty i inspiracje
MARIAN BYBLUK, Dzieci Rosji i Ukrainy w warunkach okresu przejściowego
TATIANA W. SZADRINA, Poszukiwania nowych form pedagogicznego kształcenia na Syberii
TERESA G. BRAŻE, Kształcenie nauczycieli - metodycy w rosyjskim systemie edukacji ustawicznej
RENATA RUNIEWICZ, Edukacja dorosłych w państwach nadbałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia)
WILTRUD GIESEKE, O demokracji i hierarchii w podziale pracy - albo: specyficzny dla płci podział pracy, jak daleko oko sięga?!
MICHAEL SAMLOWSKI, Europejski Związek Edukacji Dorosłych platformą dla przyszłości
NORBERT F. B. GREGER, Zawodowe kształcenie ustawiczne w Unii Europejskiej
HANNA SOLARCZYK, Pięć dróg do edukacji dorosłych
MAŁGORZATA DZIĘGIELEWSKA, Ludzie starsi jako użytkownicy Internetu w Stanach Zjednoczonych
ALINA MATLAKIEWICZ, Edukacja dorosłych w Wielkiej Brytanii pod koniec lat 90. - przemiany i tendencje rozwojowe