Analiza marketingowa. Praktyczne techniki z wykorzystaniem analizy danych i narzędzi Excela
Wayne L. Winston
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 616 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788328358508 |
ISBN: | 978-83-2835-850-8 |
Data: | 2019-12-23 |
Opis książki:
Specjaliści w dziedzinie marketingu coraz częściej sięgają po wyrafinowane metody analizy. Obecnie firmy są zalewane ogromną ilością danych - skorzystanie z płynącej z nich wiedzy jest znakomitą szansą na poprawę kondycji przedsiębiorstwa. W tym celu trzeba dane zebrać, przetworzyć i poddać analizie. Potrzebne więc są narzędzia, najlepiej proste w użytkowaniu i powszechnie znane. Takim właśnie narzędziem jest arkusz kalkulacyjny MS Excel - potężna i wszechstronna aplikacja, dzięki której nawet bez specjalistycznej wiedzy można wykonać profesjonalną analizę marketingową i zdobyć mnóstwo przydatnych informacji.
Ta książka powstała na bazie autorskiego kursu analizy marketingowej dla słuchaczy studiów MBA. Pokazuje, jak wykorzystywać Excela do modelowania danych i pozyskiwania wiedzy niezbędnej do kreowania skutecznego marketingu w firmie. Niemal wszystkie pojęcia wyjaśniono na przykładach, a sposób wykonania ćwiczeń pokazano krok po kroku. Do książki dołączono pliki z danymi i rozwiązaniami zadań. Dowiesz się, jak przetwarzać dane za pomocą wykresów, wyznaczać krzywe popytu, prowadzić analizę skupień w segmentach rynku oraz tworzyć indywidualne modele danych i prognozować wpływ akcji marketingowych na wzrost sprzedaży. Oznacza to, że aby zdobyć umiejętności analizy marketingowej, potrzebujesz tylko tego podręcznika i Excela!
W tej książce między innymi:
analiza danych marketingowych
opracowywanie strategii najbardziej zyskownych wycen
wykorzystywanie narzędzi prognostycznych
analiza łączona i analiza wyborów dyskretnych
pomiar skuteczności wydatków na reklamę
analiza danych z mediów społecznościowych
Wyrafinowane analizy biznesowe? Potrzebujesz tylko Excela!
O autorze
Wayne Winston jest utytułowanym i wielokrotnie nagradzanym wykładowcą akademickim z ogromnym doświadczeniem. Napisał 25 artykułów i kilkanaście książek. Wykładał modelowanie danych za pomocą Excela, a także doradzał wielu różnym instytucjom, między innymi US Army, US Navy, Broadcom, Cisco, Intel, Pfizer, Eli Lilly, Ford, GM, PWC, Microsoft, IAC, Deloitte Consulting, Booz Allen Hamilton, QAS, e Bay, Dallas Mavericks i New York Knicks.
Książka "Analiza marketingowa. Praktyczne techniki z wykorzystaniem analizy danych i narzędzi Excela" - Wayne L. Winston - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 616 stron i została wydana w 2019 r.