Aktywność i aktywizacja studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej
Katarzyna Szewczuk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | WAM |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 304 s. |
Wymiar: | 156x232 mm |
EAN: | 9788327701657 |
ISBN: | 978-83-277-0165-7 |
Data: | 2015-01-08 |
Opis książki:
Problematyka metod dydaktycznych stosowanych w polskich szkołach wyższych, a zwłaszcza uczelniach kształcących kadry nauczycielskie, miała zawsze kluczowe znaczenie dla doskonalenia jakości procesu dydaktyczno-wychowawczego na każdej uczelni akademickiej. Jednak w ostatnich dekadach problematyka ta była raczej niedoceniania w badaniach pedagogów (dydaktyków). Stąd też prezentowana praca ma duże znaczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne.
Na wysoką ocenę zasługują rozważania na temat założeń dydaktyki ogólnej, zarówno tradycyjnej, jak i nowych orientacji oraz autorska propozycja klasyfikacji metod dydaktycznych stosowanych w szkole wyższej, a także przegląd badań empirycznych nad procesem dydaktycznym w szkole wyższej. O solidności autorki może świadczyć fakt, iż każda z obserwowanych podczas wykładów i ćwiczeń metod została poddana wszechstronnej charakterystyce z uwzględnieniem aktualnych zasad dydaktyki ogólnej.
(Z recenzji prof. zw. dr. hab. Józefa Kuźmy)
Analiza literatury pedagogicznej traktującej o procesie nauczania akademickiego oraz zagadnienia metodologiczne poprzedzają prezentację wyników ankiety skierowanej do młodzieży akademickiej. Studenci oceniali w niej wykłady i ćwiczenia pod kątem własnej aktywności oraz komentowali sposób prowadzenia zajęć przez pracowników dydaktycznych. Wnioski z badań oraz postulaty odnoszące się do wykładów, ćwiczeń oraz osoby nauczyciela akademickiego mogą okazać się pomocne w pracy ze studentami.
Książka "Aktywność i aktywizacja studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej" - Katarzyna Szewczuk - oprawa miękka - Wydawnictwo WAM. Książka posiada 304 stron i została wydana w 2014 r.