pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Aksjologia w kształceniu pedagogów

Autor książki:

Janina Kostkiewicz

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 354 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088870
ISBN: 978-83-7308-887-0
Data: 2008-03-10
Cena wydawcy: 38.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Ze względu na fakt sytuowania się podstaw edukacji, także pedagogów w filozofii człowieka i aksjologii, celem książki jest ukazanie miejsca, rangi i roli tej drugiej w kształceniu pedagogów na poziomie wyższym.
Przedmiotem rozważań poszczególnych Autorów są proces i efekty edukacji aksjologicznej, takie jak kompetencje aksjologiczne, świadomość i wrażliwość aksjologiczna oraz możliwie konsekwentna postawa aksjologiczna, w tym wiedza o wartościach z rozpoznawaniem aksjologicznych przesłanek działań własnych i cudzych oraz wiedza o funkcjonujących orientacjach aksjologicznych.
Książka oddaje pewien wymiar stanu badań nad aksjologią w pedagogice. Składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy obecności aksjologii w studiach pedagogicznych – potrzeby rekonstrukcji aksjologii, takich aspektów w Procesie Bolońskim, który wyznacza standardy w kształceniu wyższym w ramach UE, niektórych aspektów kształcenia aksjologicznego oraz porządkującej i integrującej roli wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym. Druga część skupia się na wartościach tego procesu. Część trzecia dotyczy kulturowych funkcji edukacji aksjologicznej. Część czwarta odsłania niektóre aspekty wspólnego świata wartości studentów i nauczycieli akademickich.

Książka "Aksjologia w kształceniu pedagogów" - Janina Kostkiewicz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 354 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Wstęp

Część I

Aksjologia a studia pedagogiczne

Katarzyna Olbrycht

Aksjologiczne wymiary kształcenia pedagogów

Maria Czerepaniak-Walczak

Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki

i cele w kontekście akademickiego kształcenia pedagogów

Józef Półturzycki

Potrzeba rekonstrukcji aksjologii

w pedagogicznych studiach akademickich

Stanisław Palka

Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki

w uniwersyteckim procesie dydaktycznym

Janina Kostkiewicz

Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca

przebieg studiów pedagogicznych

Część II

Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym

Janina Kostkiewicz

Filozofia człowieka − filozofii a edukacji – rozwój moralny studenta

Danuta Skulicz

Aksjologiczny wymiar celów kształcenia pedagogów

Danuta Waloszek

Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli.

Ogólne założenie i wnioski

Katarzyna Wrońska

Edukacja aksjologiczna pedagogów

a problem przekazu wartości w wychowaniu

Dorota Pauluk

Stymulowanie rozwoju moralnego pedagogów

– kontekst pedagogiczno-psychologiczny

Ewa Ryś

Rozwoj emocjonalny jako zagubiona kategoria

edukacji aksjologicznej szkoły wyższej

Część III

Edukacja aksjologiczna – kultura w edukacji

Małgorzata Partyka

Afi rmacja osoby jako podstawa

edukacji aksjologicznej w szkole wyższej

Ewa Augustyniak

Kultura szkoły − aksjologiczna codzienność studiowania

Justyna Truskolaska, Magdalena Łuka

Pedagogika zabawy – nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej

ks. Marek Studenski

Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście

czekających ich zadań dydaktyczno-wychowawczych w polskiej szkole

Jan Samek

Zajęcia terenowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach

jako specyficzna forma nauczania aksjologii

Joanna Torowska

Dziedzictwo kulturowe jako wartość.

Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej

Część IV

Świat wartości studentów i nauczycieli akademickich

Barbara Wolny

Wartości życia człowieka w opinii studentów pedagogiki ewicz 8 lutego2008.indd

Anna Walulik CSFN, Renata Spyrka

Świat czy światy wartości nauczycieli akademickich i studentów?

Walentyna Wróblewska

Autoedukacja studentów w kontekście preferowanych wartości

Karol Mausch

„Uczucia duchowe” jako zagrożona wartość w edukacji pedagogów

Małgorzata Wójcik

Refleksyjność jako wartość w profesjonalnym kształceniu studentów

Beata Nowak

Kształcenie uniwersyteckie jako przygotowanie

do spotkania z osobą niepełnosprawną

Mirosława Stańczyk

Edukacja akademicka niepełnosprawnych – wymiar aksjologiczny

Postscriptum

Wiesława Sajdek

Czy można nauczyć cnoty?

Izabela Kocurek

Aksjologia zorientowana na osobę – podmiot edukacji

[Recenzja książki S. Kowalczyka Człowiek w poszukiwaniu wartości.

Elementy aksjologii personalistycznej, Lublin 2006]