pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Akordeon w kanadyjskiej muzyce kameralnej. Inspiracje, stylistyka i interpretacja na podstawie wybranych przykładów (+2 CD)

Autor książki:

Szymon Piguła

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK
Rok wyd.: 2019
Oprawa: miękka
Ilość stron: 222 s.
Wymiar: 150x235 mm
EAN: 9788381830188
ISBN: 978-83-8183-018-8
Data: 2019-12-16
Cena wydawcy: 33.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Nieustanny rozwój artystyczny jest cechą i przywilejem artysty - muzyka. Każdy etap tego rozwoju prowadzi do pewnych konkluzji, a kolejne szczeble edukacji pozwalają zweryfikować subiektywny obraz muzycznego świata. Studia, współpraca z innymi muzykami, oczekiwania publiczności oraz praktyka wykonawcza utwierdziły mnie w przekonaniu, że muzyka kameralna stanowi najciekawszą formę muzycznej wypowiedzi. Już na etapie studiów i przygotowywania pracy magisterskiej dostrzegałem jej unikatowość: kameralistyka konfrontuje w czasie prezentacji utworu intencje kompozytora i wykonawców z oczekiwaniami publiczności, ukazując jednocześnie interakcje pomiędzy muzykami i ich wciąż dostrzegalny w kameralnych składach indywidualizm.

Lata rozwoju oryginalnej literatury akordeonowej ukazują stale rosnące zainteresowanie tym instrumentem. Wielu światowej sławy kompozytorów zwróciło się ku niemu w swej twórczości. Akordeon z całym swoim potencjałem kolorystycznym, specyficznymi możliwościami artykulacyjnymi unikalnymi tylko dla niego, a także dzięki zaangażowaniu wielu zawodowych muzyków - akordeonistów, stał się chętnie wybieranym przez kompozytorów medium wykonawczym. Perfekcyjnie odpowiada potrzebom muzyki współczesnej, sprawdzając się w muzyce kameralnej zarówno w składach homogenicznych, jak i w zestawieniu z innymi instrumentami, muzyką elektroniczną, live electronics oraz najnowszymi osiągnięciami sztuk audiowizualnych.

(Ze Wstępu)
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Charakterystyka kanadyjskiej literatury akordeonowej
1.1. Początki akordeonistyki w Kanadzie
1.2. Rola instytucji kultury w rozwoju literatury akordeonowej
1.3. Opis solowej i kameralnej literatury akordeonowej
Rozdział 2. Joseph Petric. Inspirator i wykonawca
2.1. Biografia artysty
2.2. Rola Josepha Petrica w inicjowaniu twórczości akordeonowej
Rozdział 3. Inspiracje, stylistyka i interpretacja wybranych kompozycji
3.1. Boyd Mc Donald - Overture
3.2. Andrew Paul Mac Donald - Primavera (after Botticelli)
3.3. Larry Lake - Sticherarion
3.4. Bob Pritchard - Breathe on me
Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
Wydawnictwa nutowe
Indeks
Streszczenie
Abstract
Aneks
Załącznik 1. Spis dostępnej kanadyjskiej literatury akordeonowej
Załącznik 2. Fragment z wywiadu z Malcolmem Forsythem, autorem
Koncertu na akordeon i orkiestrę, skrypt
Załącznik 3. Joseph Petric - korespondencja prywatna
Załącznik 4. Boyd Mc Donald - korespondencja prywatna
Załącznik 5. Andrew Paul Mac Donald, Primavera (after Botticelli),
Lennoxville 2006. Program note
Załącznik 6. Peter Lutek - korespondencja prywatna
Załącznik 7. Bob Pritchard, Breathe on me, Vancouver 2004.

Program note
Załącznik 8. Bob Pritchard - korespondencja prywatna

Książka "Akordeon w kanadyjskiej muzyce kameralnej. Inspiracje, stylistyka i interpretacja na podstawie wybranych przykładów (+2 CD)" - Szymon Piguła - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK. Książka posiada 222 stron i została wydana w 2019 r.