pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Absolwenci pedagogiki Uniwersytetu Prace Pedagogiczne CXXX. Wrocławskiego w teorii nauk społecznych i praktyki edukacyjnej. X Forum Pedagogów, Wrocław, 18-19 października 1997 roku

Autor książki:

Jerzy Semków

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Oprawa: miękka
Ilość stron: 528 s.
EAN: 9788322919125
ISBN: 83-229-1912-3
ISSN: 0137-1096
Data:2001-01-06
Cena wydawcy: 36.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

I. Sesja plenarna: J. Semków, Pedagogika uniwersytecka; 25 lat działalności Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego; W. Łukaszewski, Prywatne koncepcje natury ludzkiej w wychowaniu; R.M. Łukaszewicz, Pochwała marginesów, czyli Wrocławska Szkoła Przyszłości; M. Reut, Pedagogiczne oswajanie świata; A. Szklarski, Postawy dzieci polskich i szwedzkich wobec konfliktów; Z. Saduś, Kształtowanie się doświadczenia zawodowego pedagoga – praktyka; II. Sesja plenarna: M. Dąbek, Osobowy rozwój menadżerów jako warunek powodzenia polskiej transformacji gospodarczej; J. Mączyński, Kulturowe uwarunkowania partycypacji decyzyjnej; P. Szczepaniak, Mediacja między ofiarą i przestępcą – eksperyment polski w ujęciu teoretycznym i praktycznym; III. Sekcja metodologii nauk społecznych: M. Malewski, Wprowadzenie; A. Szklarski, Teoriotwórcze walory badań metodą grounded theory; M. Boczar, Hermeneutyka doktryn pedagogicznych. Założenia wstępne; B. Krawiec, Metodologiczne uwarunkowania syntez z zakresu życia akademickiego w polskich środowiskach uniwersyteckich w XX w.; IV. Sekcja resocjalizacji i rewalidacji: A. Szecówka, Między diagnozą a terapią w resocjalizacji i rewalidacji; V. Będkowska-Heine, Postawy uczniów wobec prawa; M. Meyer, Przestępczość w Niemczech w świetle statystyk kryminalnych; M. Przepióra, Sposoby prezentowania wizerunku siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; K. Dziedzic, G. Kiejnich, Subkultura więzienna – wybrane aspekty (w świetle literatury i obserwacji uczestniczącej); B. Jezierska, Samorządność wychowanków jako element wspierający pozytywny klimat placówki resocjalizacyjnej; B. Winczura, Diagnozowanie i klasyfikacja autyzmu – współczesne ujęcia i dylematy; M. Sekułowicz, Strategie przezwyciężania bezradności przez matki dzieci autystycznych; S. Mihilewicz, Poziom reprodukowania wiedzy na temat schematu ciała u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD); B. Cytowska, Postawy uczniów szkół ponadpodstawowych wobec osób upośledzonych umysłowo; P. Kwiatkowski, Stres uczniowski – wybrane aspekty diagnozy; VI. Sekcja edukacji: K. Ferenz, Wprowadzenie; B. Olszak-Krzyżanowska, Ambiwalencja postaw młodzieży wobec miłości, Boga i religii; A. Żukiewicz, Postawy młodzieży w małych miastach wobec kształcenia na poziomie wyższym; M. Dobrovolská, J. Faltýsová, Změny v systému vzdělávání; B. Matusiak, Dwujęzyczna szkoła podstawowa jako realizacja wychowania interkulturowego; A. Mitręga, Wartości i bariery oceniania opisowego w klasach młodszych w opiniach nauczycieli; J. Zwiernik, Nowe sensy w edukacji przedszkolnej; K. Leksicka, Od pisania i czytania do gwiazd. Szanse innej edukacji; T. Samulczyk, Myślenie nauczycieli o teatrze jako sposobie pracy z dzieckiem; V. Spousta, Kreativita jako součást hodnotového systému učitele; VII. Sekcja komunikacji: M. Wawrzak-Chodaczek, Wprowadzenie; J. Waszkiewicz, Etyka a komunikacja; T. Wiland, Uwarunkowania kulturowe komunikacji interpersonalnej; M. Wawrzak-Chodaczek, Manipulacja w massmediach formą oddziaływania na społeczeństwo; T. Leczykiewicz, Komunikacja społeczna w ukierunkowanej edukacji obronnej podchorążych Wyższej Szkoły Oficerskiej; J. Bogdan, M. Krzyżak, Reklama jako instrument kształtowania i zmiany postaw nabywczych; M. Baryluk, Wyznaczniki krytycznej analizy autoprezentacji niepublicznych szkół podstawowych; M. Jabłońska, Dziecięca aktywność artystyczna miejscem i sposobem porozumiewania się; J. Sajdera, Przekazywanie informacji jako forma komunikowanie się dzieci; I. Jagoszewska, Wybrane problemy komunikacji głuchych; VIII. Sekcja pedagogicznego kształcenia nauczycieli: T. Stasienko, Wprowadzenie, T. Stasienko, Kształcenie inspirujące rozwój zawodowy nauczyciela; W. Piasta, K. Wasylkowska, Związki teorii i praktyki w świadomości studentów kolegium nauczycielskiego; K. Rogulska, Warsztaty jako zajęcia w uczelni, A. Kaczara, Nauczyciel dobry czy zły – jak go kształcić?; H. Jastrzębska, Głos w sprawie kształcenia nauczycieli; M. Nowak-Dziemianowicz, Orientacje aksjonormatywne nauczycieli w sytuacji zmiany społecznej.

Książka "Absolwenci pedagogiki Uniwersytetu Prace Pedagogiczne CXXX. Wrocławskiego w teorii nauk społecznych i praktyki edukacyjnej. X Forum Pedagogów, Wrocław, 18-19 października 1997 roku" - Jerzy Semków - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.