pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

57 problemów zarządzania oświatą

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 280 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788381602198
Data: 2025-04-15
42.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej procesów rozwojowych w organizacji szkolnej oraz wyjaśnia pojęcia z zakresu zarządzania organizacją szkolną. Autorzy omawiają w niej podstawowe umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne, które ułatwiają wstępną interpretację i zrozumienie powszechnie występujących problemów w oświacie.

Opracowanie zostało napisane w formie otwartych komentarzy do typowych, powszechnie występujących problemów, jakie należy rozwiązywać w procesie zarządzania na wszystkich szczeblach systemu oświaty i dotyczących m.in.:
prowadzenia placówki oświatowej,
jakości i efektywności pracy,
nadzoru i kontroli,
rozwoju osobistego,
nauczania oraz komunikacji z uczniami.

Zwrócono także uwagę na potrzebę i zasadność stosowania prawa jako narzędzia zarządzania.

Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz ośrodków kursów i szkoleń zawodowych, jak również menedżerów we wszystkich instytucjach systemu oświaty. Powinna też zainteresować nauczycieli oraz studentów kierunków pedagogicznych.

Obejrzyj wideorecenzję:

E-book „57 problemów zarządzania oświatą” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp, czyli jak zrodził się pomysł?  | str. 11
1. Według oczekiwań tych, którym oświata ma służyć  | str. 17
2. Wartość dodana  | str. 23
3. Nauczyciel – zawód czy powołanie?  | str. 29
4. Nabywanie szkół. W końcu publiczne czy niepubliczne?  | str. 33
5. Korporacja – „siłą napędową” oświaty  | str. 39
6. Zarządzanie szkołami w sieci  | str. 43
7. Rozrost a rozwój szkoły  | str. 47
8. Wartość „spółki” podmiotów szkoły (kontrartykuł)  | str. 51
9. Zasoby ludzkie jako strategiczny kapitał w szkole  | str. 55
10. Wyniki kształcenia i wychowania a planowanie i wydatkowanie środków budżetowych  | str. 59
11. Planowanie – inaczej  | str. 65
12. TQM a „szkoła jakości”  | str. 69
13. Jakość warunków pracy i nauki  | str. 75
14. Odrodzenie czy sanacja wychowania?  | str. 79
15. Dzielenie się władzą  | str. 83
16. Korupcja niematerialna w oświacie  | str. 85
17. Ujarzmienie stresu w szkole | str. 89
18. Zbyt rozbudowana łączność...  | str. 93
19. Porozumiewanie się z przełożonymi – czyli ciągłe negocjacje  | str. 95
20. Język uczniowski a język nauczycielski  | str. 99
21. Komputer w pracy dyrektora – menedżera szkoły  | str. 103
22. Dezinformacja w edukacji  | str. 107
23. Zarządzanie za pomocą modeli matematycznych  | str. 111
24. Doradcy kadr kierowniczych  | str. 115
25. Zarządzanie a przywództwo  | str. 119
26. Bodźce motywacyjne w oświacie  | str. 125
27. Różnorodność problemów szkolnych  | str. 131
28. Prawo jako narzędzie zarządzania  | str. 135
29. Zmienność prawa oświatowego  | str. 143
30. Sposoby podchodzenia do problemów  | str. 147
31. Panowanie zadań i podejmowanie decyzji  | str. 151
32. Wychodzenie poza ramy  | str. 157
33. Obrona przed nowymi pomysłami  | str. 161
34. Rzecz oczywista  | str. 165
35. Obiektywność – cel czy mechanizm działania?  | str. 167
36. Nieomylność: wartość czy strategia?  | str. 171
37. Kompromis czy konsensus?  | str. 175
38. Kto jest irracjonalny?  | str. 179
39. Czy szkole potrzebna jest reklama?  | str. 183
40. Zarządzanie integracyjne czy integrujące?  | str. 187
41. Estetyka pracy w szkole  | str. 191
42. Przyjaźń w pracy menedżera  | str. 197
43. Szacunek  | str. 203
44. Refleksyjność i krytyczne myślenie  | str. 207
45. Rozumienie, czyli co, jak i dlaczego?  | str. 213
46. Edukacja kadr kierowniczych  | str. 217
47. Rola biznesu w edukacji  | str. 223
48. Prognozowanie i planowanie przyszłości edukacyjnej  | str. 229
49. Bariery postępu pedagogicznego  | str.  233
50. „Planowanie wstecz” ponownie...  | str. 237
51. Teamwork w szkole  | str. 241
52. Partnerstwo joint venture w oświacie  | str. 245
53. Zdolność reagowania  | str. 249
54. Partycypacja pracownicza i „łańcuch przywództwa”  | str. 251
55. Planowanie ciągłe...  | str. 257
56. Obszary kontroli w oświacie  | str. 261
57. Rola ewaluacji w rozwoju szkoły  | str. 265
Literatura | str. 269