Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2001 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 432 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788371974359 |
ISBN: | 83-7197-435-3 |
Data: | 2009-09-07 |
Cena wydawcy: 69.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
3D Studio VIZ w dziedzinie szeroko pojętej grafiki trójwymiarowej stanowi poważną konkurencję dla znacznie droższych i bardziej skomplikowanych programów. Jeśli natomiast chodzi o wizualizacje architektoniczne, projektowanie wnętrz i planowanie zagospodarowania terenu, VIZ jest wręcz bezkonkurencyjny. Możliwość współpracy z Auto CAD-em, interfejs użytkownika jak w innych CAD-owskich programach oraz standardowo wbudowane elastyczne narzędzia do modelowania takich obiektów jak ściany, okna, drzwi, ogrodzenia czy elementy szaty roślinnej, czynią VIZ-a niezastąpioną pomocą dla każdego grafika-projektanta.Oprócz tego, w porównaniu z innymi programami, VIZ posiada szereg usprawnień w zakresie animacji kamer, technik oświetlenia oraz tworzenia realistycznych materiałów.
Podręcznik ten przedstawia VIZ-a w wielu różnych zastosowaniach, związanych z prezentacjami architektonicznymi, animacją, modelowaniem i grafiką inżynierską. Kilkanaście przejrzyście i szczegółowo opisanych ćwiczeń zapozna cię z praktycznymi aspektami pracy z programem, bez wdawania się w zawiłą teorię i nadmiar skomplikowanych technicznych pojęć. Ćwiczenia te nauczą nowych technik pracy każdego użytkownika VIZ-a, zarówno początkującego, jak i profesjonalistę.
Czytając niniejszą książkę poznasz między innymi następujące zagadnienia:
- Słownictwo i podstawowe pojęcia związane z grafiką 3D.
- Konfigurowanie interfejsu użytkownika VIZ-a 3i.
- Tworzenie scen z martwą naturą i ich animacja.
- Projektowanie wnętrz i modelowanie elementów zabudowy pomieszczeń.
- Tworzenie materiałów organicznych oraz stosowanych w budownictwie i architekturze.
- Modelowanie krajobrazu, w tym powierzchni wody, roślinności, wody i efektów atmosferycznych.
- Konstruowanie trójwymiarowej sceny na podstawie szkiców.
- Renderowanie obrazów o wysokiej rozdzielczości i dopasowywanie wirtualnych kamer do zdjęć rzeczywistych obiektów.
- Wizualizacje architektoniczne, animacje typu walkthrough.
- Modelowanie obiektów mechanicznych, wykorzystanie powierzchni NURBS.
- Animacja z wykorzystaniem odwrotnej kinematyki, planowanie animacji.
- Przygotowywanie dokumentów do druku i sceny VRML.
Książka "3D Studio VIZ 3i" - Autodesk - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 432 stron i została wydana w 2001 r.