pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Życie społeczne jako Gra. Kontekst międzykulturowy

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego
Format: pdf
Ilość stron: 136 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378650300
Data: 2025-04-09
22.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Monografia Joanny Różyckiej zawiera materiał z bardzo obszernego badania międzykulturowego dotyczącego przekonań społecznych zwanych skrótowo GRĄ - grą o sumie zerowej, czyli wiarą w to, że sukces człowieka jest możliwy tylko za cenę przegranej jakiegoś innego człowieka. Uzyskane wyniki z tego badania oraz zależności z innymi wymiarami kulturowymi i wskaźnikami makrospołecznymi, wskazują na związek posiadanych przekonań z obiektywną sytuacją ekonomiczną. Książka opisuje też wytyczne współczesnej metodologii międzykulturowej. Mimo iż jest to tekst naukowy, zawiera również dużo materiału i różnego typu ciekawostek przywiezionych z podróży odbytych przez autorkę wśród innych kultur. Całość tekstu autorka uzupełniła zdjęciami z odbytych wypraw po Azji Środkowo-Wschodniej (Tybet, Indie, Nepal, Wietnam) oraz fragmentami różnych artykułów popularnonaukowych, mając nadzieję, że w ten sposób uprzyjemni czytelnikowi podróż przez monografię, do której serdecznie zaprasza.

E-book „Życie społeczne jako Gra. Kontekst międzykulturowy” - Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego. Cena 22.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie 7

Rozdział 1. Aksjomaty w życiu społecznym 11
Kulturowe wymiary życia społecznego 17
Pankulturowe aksjomaty społeczne 19
Cynizm społeczny 28
Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat 30
Zjawiska towarzyszące wierze w grę o sumie zerowej 32
Maksymalizacja interesu własnego 32
Bilans wymiany społecznej 35
Zaufanie w interakcjach społecznych 36

Rozdział 2. Wiara w grę o sumie zerowej w kulturze polskiej 43
Gra o sumie zerowej w literaturze 48
Skala Wiary w Grę o Sumie Zerowej 49
Uwarunkowania i konsekwencje społeczne wiary w Grę w Polsce 53
Gra a inne zmienne psychologiczne 53
Gra jako stabilne przekonanie czy wzbudzona postawa? 57
Gra w myśleniu i zachowaniu ekonomicznym 60

Rozdział 3. Wiara w grę o sumie zerowej: badanie w 37 krajach 67
Problem z etnocentryzmem w porównaniach międzykulturowych 67
Indywidualny i kulturowy pomiar zmiennych 68
Gra jako zmienna indywidualna – analizy na poziomie jednostkowym 77
Ekwiwalencja strukturalna zmiennych 79
Gra w poszczególnych krajach 82
Gra a subiektywny status ekonomiczny 84
Korelaty i predyktory Gry 86
Kto wierzy w Grę na świecie? 89
Gra jako zmienna kulturowa, analizy na poziomie kulturowym 90
Gra a inne wymiary kulturowe 93
Związki Gry z cynizmem społecznym 98
Gra a wskaźniki makroekonomiczne i makrospołeczne 100
Wielopoziomowa analiza danych (MLM) 103

Podsumowanie. Jednostkowa mentalność Gry a kultura Gry 106
Literatura 111
Spis tabel 123
Spis wykresów 125
Spis załączników 126
Załączniki 127