pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Zorientowane na procesy biznesowe oraz interakcję systemy wspomagania zarządzania wiedzą

Autor:

Mariusz Żytniewski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 190 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378756705
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 18.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Głównym celem pracy jest analiza koncepcji zorientowanych na procesy biznesowe oraz interakcje systemów wspomagania zarządzania wiedzą, a także przeprowadzenie badań empirycznych w obszarze ich zastosowania do minimalizowania luki relacji i wiedzy w organizacji. W monografii zaprezentowano wyniki kilkuletnich badań Autora nad zastosowaniem technologii informatycznych ukierunkowanych procesowo w obszarze wspomagania organizacji opartych na wiedzy.

E-book „Zorientowane na procesy biznesowe oraz interakcję systemy wspomagania zarządzania wiedzą” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Procesowość wiedzy oraz systemów zarządzania wiedzą w organizacjach 11
1.1. Procesowa natura wiedzy organizacyjnej 12
1.2. Procesy zarządzania wiedzą w organizacji 16
1.3. Modele procesów zarządzania wiedzą w organizacji 19
1.4. Zarządzanie wiedzą jako strategia działania organizacji 21
1.5. Wspomaganie informatyczne zarządzania wiedzą w organizacji 24
1.6. Nowoczesne technologie wspierające zastosowanie systemów zarządzania wiedzą w organizacjach 29
1.7. Problemy badawcze 35

Rozdział 2
Zorientowane na procesy biznesowe systemy zarządzania wiedzą 39
2.1. Procesy biznesowe a wiedza organizacyjna 40
2.2. Zorientowane na wiedzę procesy biznesowe 42
2.3. Postulaty formułowane w stosunku do zorientowanych na procesy biznesowe systemów zarządzania wiedzą 50
2.4. Zorientowane na procesy biznesowe systemy zarządzania wiedzą jako element strategii organizacji 56
2.5. Zorientowany na procesy biznesowe model zarządzania wiedzą 64

Rozdział 3
Znaczenie interakcji w obszarze oddziaływania technologii informatycznej na uczestników procesów biznesowych 69
3.1. Znaczenie interakcji w badaniu oddziaływania technologii informatycznych na człowieka 70
3.2. Interakcja oparta na dialogu jako podstawa budowy relacji 71
3.3. Epistemiologiczne spojrzenie na wiedzę uczestników procesów biznesowych 74
3.4. Autopojeza interakcyjna w systemach społeczno-technicznych 77
3.5. Propozycja mechanizmu kreacji wiedzy w ujęciu autopojetycznych interakcji uczestników dialogu 79
3.6. Propozycja spojrzenia na system zarządzania wiedzą w nurcie autopojetycznych interakcji społeczno-technicznych 83

Rozdział 4
Wyniki badań w obszarze opracowanego modelu zorientowanego na procesy biznesowe i interakcję zarządzania wiedzą 95
4.1. Założenia wstępne 96
4.2. Integracja organizacyjna i międzyorganizacyjna z zastosowaniem zorientowanych na wiedzę procesów biznesowych 97
4.2.1. Modelowanie struktury procesu biznesowego 99
4.2.2. Określenie zaangażowania wiedzy w zadania procesu 101
4.2.3. Identyfikacja i kodyfikacja wiedzy organizacyjnej 105
4.3. Ocena autopojetycznych interakcji uczestników procesów biznesowych 107
4.3.1. Wprowadzenie do metodyki badawczej 110
4.3.2. Model formalny opracowanej metody badawczej oraz wyprowadzone wskaźniki 112
4.3.3. Wyniki badań złożoności autopojetycznych interakcji uczestnika 119

Podsumowanie 123
Załącznik 1. Wybrane zagadnienia zarządzania procesami biznesowymi w organizacji 129
Załącznik 2. Wprowadzenie do teorii autopojezy w opisie działania organizacji 137
Załącznik 3. Oprogramowanie do badania użyteczności systemu agentowego 157
Załącznik 4. Rozszerzony schemat procesu BPMN 161
Załącznik 5. Semantyczny opis wiedzy organizacyjnej w obszarze ochrony danych osobowych 162
Załącznik 6. Przesłanki zastosowania autopojezy w opisie działania organizacji 163
Bibliografia 167
Spis rysunków 187
Spis tabel 189