
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Format: | epub, pdf, mobi |
Ilość stron: | 176 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323541998 |
Data: | 2025-04-07 |
16.70
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym. Abstrakt Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym.The book concerns issues connected with places of care, upbringing and education of very young children. The authors show how work is organised in four such places in Greece, the Netherlands, Poland and Portugal, with particular emphasis on educating 2 and 3-year-olds. They also present new arguments in the discussion concerning the quality of nurseries in Polish and international context.
E-book „Żłobki w wybranych krajach europejskich” - Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Cena 16.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Przedmowa 9
Podziękowania 13
1. Wprowadzenie 15
1.1. Badania nad jakością pracy placówek dla najmłodszych dzieci 20
1.2. Organizacja badań własnych 24
1.3. Metodologia badań 25
1.4. Terminologia 32
2. Grecja 37
2.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
wychowania i edukacji dzieci 37
2.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
wychowawców małego dziecka 39
2.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 41
2.4. Organizacja dnia 53
3. Holandia 63
3.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
wychowania i edukacji dzieci 63
3.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
wychowawców małego dziecka 66
3.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 67
3.4. Organizacja dnia 83
4. Polska 95
4.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
wychowania i edukacji dzieci 95
4.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
wychowawców małego dziecka 98
4.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 100
4.4. Organizacja dnia 111
5. Portugalia 123
5.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
wychowania i edukacji dzieci 123
5.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
wychowawców małego dziecka 125
5.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 127
5.4. Organizacja dnia 138
6. Charakterystyka placówek w perspektywie porównawczej 149
6.1. Aspekty strukturalne placówek 150
6.2. Opieka, wychowanie i edukacja 158
Uwagi końcowe 164
Bibliografia 165
Strony internetowe 170
Aneks 171
Spis fotografii 173
Podziękowania 13
1. Wprowadzenie 15
1.1. Badania nad jakością pracy placówek dla najmłodszych dzieci 20
1.2. Organizacja badań własnych 24
1.3. Metodologia badań 25
1.4. Terminologia 32
2. Grecja 37
2.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
wychowania i edukacji dzieci 37
2.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
wychowawców małego dziecka 39
2.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 41
2.4. Organizacja dnia 53
3. Holandia 63
3.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
wychowania i edukacji dzieci 63
3.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
wychowawców małego dziecka 66
3.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 67
3.4. Organizacja dnia 83
4. Polska 95
4.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
wychowania i edukacji dzieci 95
4.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
wychowawców małego dziecka 98
4.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 100
4.4. Organizacja dnia 111
5. Portugalia 123
5.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
wychowania i edukacji dzieci 123
5.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
wychowawców małego dziecka 125
5.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 127
5.4. Organizacja dnia 138
6. Charakterystyka placówek w perspektywie porównawczej 149
6.1. Aspekty strukturalne placówek 150
6.2. Opieka, wychowanie i edukacja 158
Uwagi końcowe 164
Bibliografia 165
Strony internetowe 170
Aneks 171
Spis fotografii 173