E-book:
Zdrowie psychiczne uczniów – różne konteksty i odniesienia

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Śląskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 306 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788322623503 |
Data: | 2025-04-07 |
34.65
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Praca ma charakter monografii zbiorowej. Jest kontynuacją książki „Z badań nad zdrowiem psychicznym uczniów” (Katowice 2006). Zdrowie psychiczne uczniów rozumiane jest jako zasób różnych sprawności, kompetencji, cech, mających wpływ na aktualny dobrostan uczniów. Książka obejmuje takie zagadnienia, jak: rola integracji wychowawczej, wsparcie doświadczane od nauczycieli i rodziców, pojmowanie zdrowia i choroby, postawy uczniów wobec chorujących psychicznie. Szczególne miejsce w pracy zajmują projekty programów terapeutycznych wpływających na lepsze radzenie sobie ze stresem oraz rozwój tolerancji i empatii wobec nadpobudliwości psychoruchowej, ujawniającej się w szkole.Praca adresowana jest do psychologów i pedagogów szkolnych, także nauczycieli i wychowawców. Może być również wykorzystana przez studentów psychologii i kierunków pedagogicznych jako skrypt do zajęć ze specjalizacji wychowawczej.
E-book „Zdrowie psychiczne uczniów – różne konteksty i odniesienia” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 34.65 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Zofia Dołęga
Badania nad zdrowiem psychicznym uczniów - przegląd zagadnień 7
Część I
Zasoby zdrowia psychicznego - wybrane zagadnienia
Yvona Woźniaková
Wokół integracji: badania nad koncepcją zdrowia pełnosprawnych uczniów
klas integracyjnych 17
Anna Worsztynowicz
Wsparcie doświadczane przez dorastających ze strony nauczycieli w kontekście wsparcia doświadczanego ze strony innych osób znaczących 56
Marianna Dąbrowska-Wnuk
Zaangażowanie ojca w proces edukacji w opinii gimnazjalistów 74
Bernadeta Bulla
Rozumienie przez uczniów swoich powinności wobec nauczycieli 93
Część II
Wybrane mechanizmy zagrożeń zdrowia psychicznego uczniów
Maria John-Borys, Mirosława Szocińska
Asertywność i poczucie kontroli a wczesna inicjacja seksualna uczniów139
Zofia Dołęga
Poczucie samotności a sposoby radzenia sobie w sytuacjach szkolnych w kontekście autodestruktywności 154
Część III
Uczniowskie reprezentacje poznawcze choroby
Yvona Woźniaková
Rozumienie choroby przez dzieci w wieku szkolnym - badania pilotażowe 185
Bernadeta Bulla, Alina Płonka
Koncepcja choroby psychicznej u dorastających 196
Bernadeta Bulla, Alina Płonka
Dorastający wobec osób chorych psychicznie 229
Część IV
Projekty programów terapeutycznych
Joanna Durkalec
Wpływ zajęć terapeutycznych na radzenie sobie ze stresem i poczucie własnej skuteczności u dzieci z dysleksją rozwojową 249
Maria John-Borys, Agnieszka Musiał
O tolerancji i empatii wobec odmienności w profilaktyce zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 276
Summary 304
Zusammenfassung 304
Badania nad zdrowiem psychicznym uczniów - przegląd zagadnień 7
Część I
Zasoby zdrowia psychicznego - wybrane zagadnienia
Yvona Woźniaková
Wokół integracji: badania nad koncepcją zdrowia pełnosprawnych uczniów
klas integracyjnych 17
Anna Worsztynowicz
Wsparcie doświadczane przez dorastających ze strony nauczycieli w kontekście wsparcia doświadczanego ze strony innych osób znaczących 56
Marianna Dąbrowska-Wnuk
Zaangażowanie ojca w proces edukacji w opinii gimnazjalistów 74
Bernadeta Bulla
Rozumienie przez uczniów swoich powinności wobec nauczycieli 93
Część II
Wybrane mechanizmy zagrożeń zdrowia psychicznego uczniów
Maria John-Borys, Mirosława Szocińska
Asertywność i poczucie kontroli a wczesna inicjacja seksualna uczniów139
Zofia Dołęga
Poczucie samotności a sposoby radzenia sobie w sytuacjach szkolnych w kontekście autodestruktywności 154
Część III
Uczniowskie reprezentacje poznawcze choroby
Yvona Woźniaková
Rozumienie choroby przez dzieci w wieku szkolnym - badania pilotażowe 185
Bernadeta Bulla, Alina Płonka
Koncepcja choroby psychicznej u dorastających 196
Bernadeta Bulla, Alina Płonka
Dorastający wobec osób chorych psychicznie 229
Część IV
Projekty programów terapeutycznych
Joanna Durkalec
Wpływ zajęć terapeutycznych na radzenie sobie ze stresem i poczucie własnej skuteczności u dzieci z dysleksją rozwojową 249
Maria John-Borys, Agnieszka Musiał
O tolerancji i empatii wobec odmienności w profilaktyce zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 276
Summary 304
Zusammenfassung 304