E-book:
Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model tercji organizacji – ujęcie fraktalne
Autor:
Agnieszka A. Szpitter
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Gdańskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 198 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378651611 |
Data: | 2025-02-04 |
34.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Niniejsza monografia poświęcona problematyce czynników i warunków determinujących rozwój wiedzy organizacyjnej przy tworzeniu innowacji produktu (kolekcji odzieży) istotnie wzbogaca teoretyczno-metodyczne i empiryczne aspekty zarządzania, w szczególności zaś o oryginalne, fraktalne ujęcie modelu tercji organizacji, integrujące koncepcję organizacji uczącej się z innowacyjnym podejściem do zarządzania projektami. W kontekście rozwoju gospodarki innowacyjnej podjęty problem badawczy jest aktualny i ważny. Jego rozwiązanie w istotnym stopniu wypełnia istniejącą na gruncie krajowym lukę metodyczną i empiryczną związaną z fraktalnym ujęciem modelu tercji organizacji jako instrumentu kształtowania dojrzałości organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą ukierunkowanym na rozwój innowacji. Monografia stanowi podwaliny nowego nurtu w naukach o zarządzaniu, nurtu proinnowacyjnego zarządzania wiedzą organizacyjną. Na wyróżnienie zasługuje umiejętna selekcja i analiza koncepcji związanych bezpośrednio z podjętą problematyką wypracowanych w kilku nurtach nauk o zarządzaniu, a mianowicie: zarządzania wiedzą i innowacjami oraz zarządzania projektami, istotnych dla strukturalizacji sformułowanego problemu badawczego. Konsekwencja metodyczna oraz spójność i ciągłość wywodów ściśle powiązanych z wiązką celów cząstkowych potwierdza wysoki stopień dojrzałości naukowej Autorki oraz umiejętność krytycznej i twórczej analizy kluczowych elementów dotychczasowego dorobku w badanym obszarze. Twórcze i systemowe podejście do podjętego problemu oparte na holistycznej koncepcji organizacji zaowocowało rozwinięciem autorskiego modelu tercji organizacji o pierwsze na gruncie krajowym ujęcie fraktalne. Warto w tym miejscu podkreślić uniwersalny charakter tego modelu i narzędzi go wspomagających. Kolejnym istotnym i oryginalnym elementem pracy jest operacjonalizacja i integracja modelu tercji organizacji z koncepcją piątej dyscypliny P. Senge.Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
E-book „Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model tercji organizacji – ujęcie fraktalne” - Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego. Cena 34.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp 7
Część I. TEORETYCZNE ASPEKTY ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ I ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI 15
Rozdział 1. Organizacja ucząca się jako narzędzie zarządzania wiedzą 17
1.1. Pojęcie i rozwój organizacji uczącej się 17
1.2. Koncepcja organizacyjnego uczenia się 34
Rozdział 2. Zarządzanie projektami jako wyraz innowacji organizacyjnej 47
2.1. Pojęcie projektu i zarządzania projektami 47
2.2. Innowacyjne podejścia do zarządzania projektami 58
Część II. METODYCZNO-EMPIRYCZNE ASPEKTY BADANIA WEDŁUG MODELU TERCJI ORGANIZACJI 79
Rozdział 3. Koncepcja metodyczna badania 81
3.1. Holistyczny model tercji organizacji – ujęcie fraktalne 81
3.2. Transpozycja holistycznego modelu tercji organizacji w model fraktalny tercji organizacji jako wytyczna do skonstruowania narzędzia badawczego 88
Rozdział 4. Analiza i wnioski z badań w przedsiębiorstwach sektora odzieżowego 101
4.1. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa alfa ( α ) 102
4.2. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa beta ( β ) 104
4.3. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa gamma ( γ ) 106
4.4. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie alfa ( α ) 108
4.5. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie beta ( β ) 117
4.6. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie gamma ( γ ) 123
4.7. Podsumowanie 131
Zakończenie 147
Załączniki 151
Bibliografia 187
Spis rysunków 197
Spis tabel i tablic 198
Część I. TEORETYCZNE ASPEKTY ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ I ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI 15
Rozdział 1. Organizacja ucząca się jako narzędzie zarządzania wiedzą 17
1.1. Pojęcie i rozwój organizacji uczącej się 17
1.2. Koncepcja organizacyjnego uczenia się 34
Rozdział 2. Zarządzanie projektami jako wyraz innowacji organizacyjnej 47
2.1. Pojęcie projektu i zarządzania projektami 47
2.2. Innowacyjne podejścia do zarządzania projektami 58
Część II. METODYCZNO-EMPIRYCZNE ASPEKTY BADANIA WEDŁUG MODELU TERCJI ORGANIZACJI 79
Rozdział 3. Koncepcja metodyczna badania 81
3.1. Holistyczny model tercji organizacji – ujęcie fraktalne 81
3.2. Transpozycja holistycznego modelu tercji organizacji w model fraktalny tercji organizacji jako wytyczna do skonstruowania narzędzia badawczego 88
Rozdział 4. Analiza i wnioski z badań w przedsiębiorstwach sektora odzieżowego 101
4.1. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa alfa ( α ) 102
4.2. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa beta ( β ) 104
4.3. Syntetyczna analiza wyników badań przedsiębiorstwa gamma ( γ ) 106
4.4. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie alfa ( α ) 108
4.5. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie beta ( β ) 117
4.6. Szczegółowe wyniki badań w przedsiębiorstwie gamma ( γ ) 123
4.7. Podsumowanie 131
Zakończenie 147
Załączniki 151
Bibliografia 187
Spis rysunków 197
Spis tabel i tablic 198