Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | mobi, epub |
Ilość stron: | 146 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301205430 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Książka stanowi pierwszą na rynku wydawniczym pozycję przedstawiającą niestandardowe podejście do zarządzania marketingowo-logistycznego. Zostało one poszerzone o perspektywę zrównoważonego rozwoju oraz wiele innych wątków, takich jak między innymi megatrendy, marketing 3.0, logistyka 4.0, omnikanałowość.Publikacja adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków: logistyka, zarządzanie i ekonomia, na których wykładane są przedmioty takie jak: logistyka, logistyczna obsługa klienta, marketing, badania rynkowe oraz badania naukowe. Książka jest również ważnym źródłem wiedzy dla praktyków – pracowników firm koordynujących procesy marketingowe i logistyczne.
Tematyka zrównoważonego funkcjonowania podmiotów gospodarczych jest bardzo aktualna głównie ze względu na nieprzemijającą modę na ekologiczność oraz naciski społeczne na podmioty, by zachowywały się one w sposób ekologiczny. Jest to często wpisywane i kalkulowane w ramy CSR lub PR. Książka pozwala na prześledzenie zależności między marketingiem i logistyką, postrzeganymi jako uzupełniające się koncepcje, osadzone w kontekście zrównoważonego rozwoju. W publikacji mamy zatem do czynienia z udanym połączeniem trzech ważnych i modnych pojęć: marketing (najstarsze), logistyka (młodsze) i zrównoważony rozwój (najmłodsze).
Prof. dr hab. inż. Jacek Szołtysek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
E-book „Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Kontekst zrównoważonego rozwoju” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 64.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
ROZDZIAŁ 1. Założenia i ewolucja zrównoważonego rozwoju (Adam Sadowski) 13
1.1. Filozofia zrównoważonego rozwoju. Źródła i przyczyny powstania 13
1.2. Ewolucja pojęcia i zasady zrównoważonego rozwoju 18
1.3. Zasady zrównoważonego rozwoju 21
ROZDZIAŁ 2. W kierunku marketingu zrównoważonego (Sabina Kauf ) 27
2.1. Trendy i tendencje rozwojowe w marketingu 27
2.2. Marketing 3.0 jako wyraz „uspołecznienia” gospodarki 36
2.3. Marketing zrównoważony jako odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów 47
ROZDZIAŁ 3. Współczesne wyzwania logistyki (Marzena Kramarz) 55
3.1. Kierunki zmian w zarządzaniu przepływami materiałowymi 55
3.2. Wpływ megatrendów na logistykę i łańcuchy dostaw 64
3.3. Zrównoważony rozwój jako wyzwanie dla współczesnej logistyki 79
ROZDZIAŁ 4. Marketing i logistyka w strukturze zarządzania przedsiębiorstwem – współczesne wyzwania z perspektywy zrównoważonego rozwoju (Sabina Kauf, Marzena Kramarz) 85
4.1. Kreowanie wartości jako podstawa integracji marketingu i logistyki 85
4.2. Wkomponowanie marketingu i logistyki w strukturę zarządzania przedsiębiorstwem 93
4.3. Usieciowienie jako główna przesłanka integracji marketingu i logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem i łańcuchem dostaw 102
4.4. Zarządzanie marketingowo-logistyczne wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju 109
ROZDZIAŁ 5. Model zarządzania marketingowo-logistycznego z perspektywy zrównoważonego rozwoju – próba identyfikacji (Sabina Kauf, Marzena Kramarz, Adam Sadowski) 115
5.1. Konceptualizacja modelu zrównoważonego zarządzania marketingowo-logistycznego 115
5.2. Instrumenty zrównoważonego zarządzania marketingowo-logistycznego 120
5.3. Efekty i obszary zastosowań zrównoważonego zarządzania marketingowo-logistycznego 127
Podsumowanie 135
Bibliografia 137