Zachowania organizacyjne. Organizacja jako przestrzeń kształtowania zachowań pracowników
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Łódzkiego |
Format: | |
Ilość stron: | 222 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788379698059 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Od wielu lat pracownicy pozostają w centrum uwagi przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Osoba przyjmowana do pracy jest dorosłą, ukształtowaną jednostką o określonym typie osobowości, z własnymi przekonaniami, systemem wartości i doświadczeniami. Z chwilą, kiedy podejmuje pracę dla określonej firmy, wkracza w obszar, który wywiera wpływ na jego/jej zachowanie. Organizacja staje się przestrzenią kształtowania zachowań pracowników. Zachowanie definiowane jest przez psychologów jako wyraz przystosowania się do środowiska. W tradycji wywodzącej się z badań nad osobowością sądzono, że otoczenie jest obiektem oddziaływań, których źródła tkwią w osobie. Z kolei behawioryści twierdzili, że zależność ta jest odwrotna. W latach 30. XX w. oba podejścia zostały zintegrowane przez Kurta Lewina, który stwierdził, że zachowanie jest funkcją osoby i sytuacji. Na gruncie tej tezy nastąpił rozwój interakcjonizmu. W książce przedstawiono dociekania naukowe skupione wokół uwarunkowań zachowań pracowników w różnorodnych organizacjach. Dotyczą one zależności między zmiennymi organizacyjnymi i społeczno-demograficznymi a zachowaniami pracowników. Autorzy poszukują odpowiedzi zarówno na pytania o charakterze szczegółowym jak i ogólnym i odpowiadają na wiele istotnych pytań, które mogą stanowić inspirację do dalszych poszukiwań naukowych. Publikacja kierowana jest do środowisk naukowych i osób zainteresowanych tematyką zachowań organizacyjnych.
E-book „Zachowania organizacyjne. Organizacja jako przestrzeń kształtowania zachowań pracowników” - Wydawca: Uniwersytetu Łódzkiego. Cena 21.50 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Anna Adamik – Partnerstwo substanowiące, kontraktowe i kontekstowe – zachowania kluczowe dla nowoczesnych organizacji 10
Substancial, contractual and contextual partnering – key behaviours of modern organizations 25
Milena Gojny-Zbierowska – Postrzegane wsparcie organizacyjne a osobowość pracownika 26
The impact of personality on perceived organizational support 34
Piotr Grajewski – Strukturalne uwarunkowania zachowań w organizacjach funkcjonalnych i procesowych 36
Structural determinants of behavior in organizations of functional and proces characteristics 48
Magdalena Grębosz, Jacek Otto – Wybrane aspekty komunikacji wewnętrznej w szkolnictwie wyższym, w kontekście koncepcji employer branding 50
Chosen issues of internal communication in higher education in context of employer branding concept 57
Marek Jabłoński – Kompetencje a role współczesnego menedżera 58
Competences and roles of contemporary manager 67
Agnieszka Jagoda – Formy zespolenia pracy w grupach kapitałowych – doniesienia z badań empirycznych 68
Work integration level in capital groups – the report of empirical research 76
Dominika Latusek-Jurczak – Model technologicznego start-upu charakterystycznego dla Doliny Krzemowej: możliwości transferu 78
Hyper-growth: challenges from OB perspective 89
Janusz Marek Lichtarski – Rodzaje i następstwa heterarchii – wybrane aspekty wielości i zmienności ośrodków władzy w organizacji. Wyniki badań empirycznych 90
Forms and consequences of heterarchy – certain aspects of the variety and variability of authority centers in organization. Results of empirical research 103
Marek Makowiec, Arkadiusz Potocki – Przewodzenie jako instrument kształtowania innowacyjności w organizacjach 104
Leadership as a tool to shape innovation in organizations 120
Jerzy Mrówka, Bernard Ziębicki – Model zarządzania w Lasach Państwowych 122
Management model in Polish State Forests 134
Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski – Koncepcja agenta wspierającego controlling menedżerski – elastyczność i jej przesłanka w kierunku transformacji wiedzy menedżerskiej 136
The concept of an agent supporting management control – flexibility and its premise towards the transformation of management knowledge 152
Aleksandra Olejniczak – Zarządzanie zasobami załogi jako metoda pomagająca wyeliminować błąd ludzki w liniach lotniczych 154
Crew Resource Management as the method helping to eliminate the human error in the airline industry 163
Małgorzata Spychała – Zarządzanie kompetencjami studentów na kierunku Zarządzanie Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej 164
Students’ competencies management in the field of Management at the Faculty of Organization and Management Technical University of Lodz 179
Adam Stabryła – Formuły oceny procesów zarządzania w przedsiębiorstwie 180
Formulas for assessing management processes in a company 192
Janusz Strużyna, Ewa Stańczyk-Hugiet, Katarzyna Piórkowska – Podejście wielopoziomowe do ewoluującej organizacji 194
An evolving organization: a multilevel approach 211
Maria Janina Szymankiewicz – Zmiany w sektorze pozarządowym? 212
Changes in ngos? 222