pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Zachowania mimetyczne kobiet pod wpływem telewizji i doświadczeń codzienności. Studium socjopedagogiczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 266 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375871050
Data: 2024-11-06
Cena wydawcy: 38.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

          Publikacja koncentruje się na zachowaniach mimetycznych kobiet. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorkę było uchwycenie zacierającej się rzeczywistości wśród badanych kobiet. Dowodzi ona, że obecnie mass media mają ogromne znaczenie w kształtowaniu obrazu rzeczywistości, w tworzeniu ogólnie przyjętych norm i zasad. Szczególnie skutecznym medium jest telewizja ze względu na dynamiczne połączenie obrazu, dźwięku i ruchu, natomiast interesującą grupą odbiorców opisaną w książce są kobiety ze względu na zmieniającą się ich rolę społeczną i polityczną.


          Autorka, przedstawiając wyniki wywiadów z kobietami prezentującymi różne style życia, ukazuje wpływ przekazów telewizyjnych na wybrane obszary życia kobiet. Z książki dowiadujemy się między innymi, w jaki sposób telewizja wpływa na życie kobiet, w jakich obszarach i czym jest uwarunkowany wpływ telewizji na zachowanie kobiety, ale także jakie są preferencje telewizyjne kobiet, np. jakie programy oglądają najchętniej i ile czasu spędzają przed telewizorem.

E-book „Zachowania mimetyczne kobiet pod wpływem telewizji i doświadczeń codzienności. Studium socjopedagogiczne” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp 7
Część I. Teoretyczne podstawy badań 13
Rozdział 1. Rozstrzygnięcia terminologiczne 13
1.1. Mimesis i zachowania mimetyczne 13
1.2. Koncepcja teorii społecznej Pierre’a Bourdieu 22
1.3. Style życia 28
1.4. Obszar pozycji społecznych i stylów życia według Pierre’a Bourdieu i ich zastosowanie do wyboru grup docelowych 30
Rozdział 2. Wybrane teorie komunikacji masowej 33
2.1. Szkoły komunikowania 38
2.2. Modele procesu komunikowania 42
2.3. Pedagogika mass mediów 54
Rozdział 3. Fazy cyklu życia, czyli główne okresy przemian 59
3.1. Poczucie własnej tożsamości 66
3.2. Fazy rozwoju człowieka a rodzina 70
3.3. Fazy rozwoju człowieka a aktywność zawodowa 71
3.4. Fazy rozwoju człowieka a duchowość 73
Rozdział 4. Sytuacja kobiet w ujęciu społecznym, ekonomicznym i prawnym 77
4.1. Zarys historyczny sytuacji społecznej, ekonomicznej i prawnej kobiet 77
4.2. Stereotypy i uprzedzenia 90
Część II. Wyniki i opis badań 101
Rozdział 1. Badania telemetryczne 101
Rozdział 2. Analiza zachowań telewizyjnych kobiet na podstawie badań telemetrycznych 109
Rozdział 3. Seriale telewizyjne a codzienność 127
Rozdział 4. Otwarty wywiad pogłębiony 135
Rozdział 5. Dobór i sylwetki badanych kobiet 139
Rozdział 6. Analiza badań jakościowych w grupie docelowej – kobiety w wieku 18–24 lat 149
6.1. Zwyczaje korzystania z telewizji 151
6.2. Postrzeganie roli kobiety w rodzinie 154
6.3. Wpływ telewizji na kobietę i jej cielesność 177
6.4. Duchowość – religijność w związku z treściami telewizyjnymi 188
6.5. Wpływ telewizji na rozwiązywanie konfliktów 193
Rozdział 7. Analiza badań jakościowych w grupie docelowej – kobiety w wieku 25–39 lat 197
7.1. Zwyczaje korzystania z telewizji 198
7.2. Postrzeganie roli kobiety w rodzinie 208
7.3. Wpływ telewizji na kobietę i jej cielesność 227
7.4. Duchowość – religijność w związku z treściami telewizyjnymi 233
7.5. Wpływ telewizji na rozwiązywanie konfliktów 237
Zakończenie 241
Aneks 249
Bibliografia 253
Spis schematów 265
Spis wykresów 265
Spis tabel 266