Zachowania konsumpcyjne ludzi w wieku starszym
Marcin Świtała
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademii Ekonomicznej w Katowicach |
Format: | |
Ilość stron: | 201 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788372466396 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Głównym celem pracy jest ocena zachowań konsumpcyjnych ludzi w wieku starszym. Podjęty problem badawczy zrealizowano na podstawie danych pozyskanych z badań bezpośrednich (ilościowych i jakościowych). Podmiotem badania stali się konsumenci indywidualni, którzy ukończyli 60. rok życia. W badaniu skoncentrowano się na preferencjach nabywczych i postawach ludzi starszych wobec różnych dó i usług konsumpcyjnych. Zbadano także sytuację społeczną seniorów oraz oceniono ich subiektywny stan zdrowia, a także sprawność fizyczną i intelektualną. Jednym z celów badania było poznanie opinii respondentów na temat przeobrażeń na rynku oraz zdobycie informacji o wpływie narzędzi marketingowych na ich zachowania. Ważnym zadaniem badawczym była także ocena sytuacji materialnej, struktury miesięcznych wydatków budżetowych oraz przebiegu procesu decyzyjnego. Dzięki badaniom psychologicznym stworzono psychospołeczny profil starszych konsumentów.
E-book „Zachowania konsumpcyjne ludzi w wieku starszym” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 1.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
ROZDZIAŁ I
RYNKOWE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW ISTOTA, ZAKRES, DETERMINANTY
1. Zachowania konsumpcyjne jako przedmiot badań w naukach ekonomiczno-społecznych 11
2. Potrzeby i motywy zachowań nabywczych 18
3. Proces decyzyjny i jego elementy 29
4. Ekonomiczne determinanty aktywności nabywczej konsumentów 37
5. Społeczno-demograficzne wyznaczniki decyzji zakupowych 47
6. Psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych 54
ROZDZIAŁ II
METODYKA BADAŃ ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW
1. Konsument w wieku starszym jako podmiot badań 65
2. Podstawowe problemy metodologiczne badania zachowań konsumpcyjnych ludzi starszych 73
3. Wybrane metody i techniki zbierania danych o zachowaniach konsumpcyjnych 83
4. Organizacja badań własnych i charakterystyka próby badawczej 92
ROZDZIAŁ III
CHARAKTERYSTYKA DETERMINANT I DECYZJI NABYWCZYCH STARSZYCH KONSUMENTÓW
1. Czynniki ekonomiczne i ich wpływ na zachowania starszych konsumentów 104
2. Determinanty społeczne i ocena jakości życia badanych seniorów 117
3. Wpływ komunikacji marketingowej na decyzje rynkowe starszych konsumentów 127
4. Proces podejmowania decyzji zakupu przez starszych konsumentów 135
ROZDZIAŁ IV
WYBRANE ASPEKTY ZACHOWAŃ KONSUMPCYJNYCH LUDZI W WIEKU STARSZYM
1. Zwyczaje i preferencje zakupowe starszych konsumentów 148
2. Świadomość praw konsumenckich i umiejętność ich egzekwowania przez ludzi starszych 161
3. Psychologiczny profil konsumentów w wieku starszym 169
PODSUMOWANIE 181
ZAŁĄCZNIK 187
BIBLIOGRAFIA 189
SPIS RYSUNKÓW 197
SPIS TABEL 200