Z prac poznańskich historyków wychowania. Księga poświęcona pamięci Profesora Wiesława Jamrożka w siedemdziesiątą rocznicę urodzin

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Format: | |
Ilość stron: | 484 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323243847 |
Data: | 2025-04-07 |
Opis e-booka:
Profesor Wiesław Jamrożek był znanym pedagogiem i historykiem wychowania, wieloletnim kierownikiem Zakładu Historii Wychowania na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Był ceniony za wnikliwe podejście do badania dziejów myśli i praktyki edukacyjnej XIX i XX wieku oraz organizowanie cyklicznych spotkań historyków wychowania. Zmarł w 2021 r.Publikacja Z prac poznańskich historyków wychowania. Księga poświęcona pamięci Profesora Wiesława Jamrożka w siedemdziesiątą rocznicę urodzin stanowi wizytówkę naukowych zainteresowań autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie w Polsce, którzy byli współpracownikami i przyjaciółmi naukowymi Profesora. Jest wyrazem pamięci i szacunku dla Jego osiągnięć i roli w kontynuowaniu tradycji badawczych poznańskich historyków wychowania oraz środowiska naukowego zajmującego się dziejami oświaty w Polsce.
E-book „Z prac poznańskich historyków wychowania. Księga poświęcona pamięci Profesora Wiesława Jamrożka w siedemdziesiątą rocznicę urodzin” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Mikołaj Brenk, Konrad Nowak-Kluczyński
Działalność naukowa, dydaktyczna i organizacyjna Profesora Wiesława Jamrożka
Katarzyna Sadowska
Pokorne człowieczeństwo ojca i mistrza – o historyku wychowania Wiesławie Jamrożku z perspektywy córki
Mikołaj Brenk, Konrad Nowak-Kluczyński
Dorobek naukowy, nagrody i wyróżnienia oraz uczestnictwo w komitetach redakcyjnych, organizacjach i towarzystwach naukowych Wiesława Jamrożka
CZĘŚĆ PIERWSZA
Z prac władz rektorskich i dziekańskich
Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM
Zbyszko Melosik
Etos nauki i uniwersytetu w społeczeństwie współczesnym
Agnieszka Cybal-Michalska
Globalizacja i jej kontestacja – o potrzebie zorientowania społeczeństwa na wiedzę, odpowiedzialne uczestnictwo i współdziałanie
Agnieszka Gromkowska-Melosik
Kariera akademicka, kobiety i Uniwersytet Poznański. Konteksty historyczne i teoretyczne
Kinga Kuszak
Czasopismo „Wychowanie w Przedszkolu” w procesie upośredniania dzieciom wierszy Juliana Tuwima i Jana Brzechwy
Magdalena Piorunek
Wokół idei interdyscyplinarności
Waldemar Segiet
Problem związku edukacji z rodziną. Spojrzenie wstecz, siła tradycji
CZĘŚĆ DRUGA
Z prac pracowników Zakładu Historii Wychowania
Dorota Żołądź-Strzelczyk
Szymona Szymonowicza uwagi o podróżowaniu przeznaczone dla Tomasza Zamoyskiego
Edyta Głowacka-Sobiech
Poznańskie naukowczynie-harcerki okresu międzywojennego o wychowaniu dziewcząt
Justyna Gulczyńska
Polskie czasopiśmiennictwo historyczno-pedagogiczne – przemiany, tendencje, rozwój
Katarzyna Kabacińska-Łuczak
Uroczystości szkolne w Szkole Powszechnej w Łopiennie w latach 1918–1939
Krzysztof Ratajczak
Patriotyzm Wielkopolan – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Mikołaj Brenk
Profesorowie i kadra dydaktyczna Wyższego Katolickiego Studium Społecznego w Poznaniu (1928–1939)
Konrad Nowak-Kluczyński
The modern family in the world of LEGO bricks
Michał Nowicki
Erazma z Rotterdamu zasługi na polu rozwoju metod edukacyjnych
Anna Wojewoda
Między sacrum a profanum – klekotki i terkotki w polskiej obyczajowości
CZĘŚĆ TRZECIA
Z prac doktorantek Profesora
Danuta Apanel
Szkoły wydziałowe, średnie i zawodowe w powiecie wrzesińskim w latach 1919–1939
Grażyna Gramza
Początki i rozwój edukacji polonijnej w Królestwie Niderlandów
Anna Knocińska
Ukonstytuowanie roli psychologa w polskiej szkole – przyczynek do badań hi- storycznych
CZĘŚĆ CZWARTA
Z prac przyjaciół Profesora
Aleksandra Boroń
Polityka językowa i tożsamość kulturowa mniejszości
Andrzej Ćwikliński
Czynniki determinujące systemy wartości i cele życiowe młodzieży
Krzysztof Jakubiak
Pedagogika uniwersytecka w II Rzeczpospolitej
Eugeniusz Piotrowski
Koncepcja nauczania wychowującego w ujęciu polskich pedagogów
Kazimierz Przyszczypkowski
Kanon, różnica i dialog jako kategorie dyskursów edukacyjnych
Władysława Szulakiewicz
Popularyzacja badań pedeutologicznych na łamach czasopisma „Pedagogium”. Zarys problemu