pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Z prac poznańskich historyków wychowania. Księga poświęcona pamięci Profesora Wiesława Jamrożka w siedemdziesiątą rocznicę urodzin

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu
Format: pdf
Ilość stron: 484 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323243847
Data: 2025-04-07
42.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Profesor Wiesław Jamrożek był znanym pedagogiem i historykiem wychowania, wieloletnim kierownikiem Zakładu Historii Wychowania na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Był ceniony za wnikliwe podejście do badania dziejów myśli i praktyki edukacyjnej XIX i XX wieku oraz organizowanie cyklicznych spotkań historyków wychowania. Zmarł w 2021 r.

Publikacja Z prac poznańskich historyków wychowania. Księga poświęcona pamięci Profesora Wiesława Jamrożka w siedemdziesiątą rocznicę urodzin stanowi wizytówkę naukowych zainteresowań autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie w Polsce, którzy byli współpracownikami i przyjaciółmi naukowymi Profesora. Jest wyrazem pamięci i szacunku dla Jego osiągnięć i roli w kontynuowaniu tradycji badawczych poznańskich historyków wychowania oraz środowiska naukowego zajmującego się dziejami oświaty w Polsce.

E-book „Z prac poznańskich historyków wychowania. Księga poświęcona pamięci Profesora Wiesława Jamrożka w siedemdziesiątą rocznicę urodzin” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Przedmowa

Mikołaj Brenk, Konrad Nowak-Kluczyński
Działalność naukowa, dydaktyczna i organizacyjna Profesora Wiesława Jamrożka

Katarzyna Sadowska
Pokorne człowieczeństwo ojca i mistrza – o historyku wychowania Wiesławie Jamrożku z perspektywy córki

Mikołaj Brenk, Konrad Nowak-Kluczyński
Dorobek naukowy, nagrody i wyróżnienia oraz uczestnictwo w komitetach redakcyjnych, organizacjach i towarzystwach naukowych Wiesława Jamrożka

CZĘŚĆ PIERWSZA

Z prac władz rektorskich i dziekańskich

Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM

Zbyszko Melosik
Etos nauki i uniwersytetu w społeczeństwie współczesnym

Agnieszka Cybal-Michalska
Globalizacja i jej kontestacja – o potrzebie zorientowania społeczeństwa na wiedzę, odpowiedzialne uczestnictwo i współdziałanie

Agnieszka Gromkowska-Melosik
Kariera akademicka, kobiety i Uniwersytet Poznański. Konteksty historyczne i teoretyczne

Kinga Kuszak
Czasopismo „Wychowanie w Przedszkolu” w procesie upośredniania dzieciom wierszy Juliana Tuwima i Jana Brzechwy

Magdalena Piorunek
Wokół idei interdyscyplinarności

Waldemar Segiet
Problem związku edukacji z rodziną. Spojrzenie wstecz, siła tradycji

CZĘŚĆ DRUGA

Z prac pracowników Zakładu Historii Wychowania

Dorota Żołądź-Strzelczyk
Szymona Szymonowicza uwagi o podróżowaniu przeznaczone dla Tomasza Zamoyskiego

Edyta Głowacka-Sobiech
Poznańskie naukowczynie-harcerki okresu międzywojennego o wychowaniu dziewcząt

Justyna Gulczyńska
Polskie czasopiśmiennictwo historyczno-pedagogiczne – przemiany, tendencje, rozwój

Katarzyna Kabacińska-Łuczak
Uroczystości szkolne w Szkole Powszechnej w Łopiennie w latach 1918–1939

Krzysztof Ratajczak
Patriotyzm Wielkopolan – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość

Mikołaj Brenk
Profesorowie i kadra dydaktyczna Wyższego Katolickiego Studium Społecznego w Poznaniu (1928–1939)

Konrad Nowak-Kluczyński
The modern family in the world of LEGO bricks

Michał Nowicki
Erazma z Rotterdamu zasługi na polu rozwoju metod edukacyjnych

Anna Wojewoda
Między sacrum a profanum – klekotki i terkotki w polskiej obyczajowości

CZĘŚĆ TRZECIA

Z prac doktorantek Profesora

Danuta Apanel
Szkoły wydziałowe, średnie i zawodowe w powiecie wrzesińskim w latach 1919–1939

Grażyna Gramza
Początki i rozwój edukacji polonijnej w Królestwie Niderlandów

Anna Knocińska
Ukonstytuowanie roli psychologa w polskiej szkole – przyczynek do badań hi- storycznych

CZĘŚĆ CZWARTA

Z prac przyjaciół Profesora

Aleksandra Boroń
Polityka językowa i tożsamość kulturowa mniejszości

Andrzej Ćwikliński
Czynniki determinujące systemy wartości i cele życiowe młodzieży

Krzysztof Jakubiak
Pedagogika uniwersytecka w II Rzeczpospolitej

Eugeniusz Piotrowski
Koncepcja nauczania wychowującego w ujęciu polskich pedagogów

Kazimierz Przyszczypkowski
Kanon, różnica i dialog jako kategorie dyskursów edukacyjnych

Władysława Szulakiewicz
Popularyzacja badań pedeutologicznych na łamach czasopisma „Pedagogium”. Zarys problemu