pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Format: pdf
Ilość stron: 508 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380301504
Data: 2025-02-04
Cena wydawcy: 41.30 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Zarządzanie strategiczne stanowi intrygujący, a zarazem pełen wyzwań obszar dociekań zarówno dla praktyków, jak i teoretyków. Pierwsi z nich na co dzień muszą zmagać się z imperatywem podejmowania wielu decyzji w kwestii celów, strategii rozwoju i sposobów konkurowania organizacji w zmiennym, nieprzewidywalnym otoczeniu, drudzy natomiast stają przed wyzwaniem opisu i wyjaśnienia tej jakże złożonej i turbulentnej rzeczywistości.

Celem nadrzędnym zarządzania strategicznego jest dążenie do ograniczenia niepewności oraz poszukiwanie i dostarczenie takich modeli oraz narzędzi praktycznych, które ułatwią zarządzanie rozwojem organizacji.

Zarządzanie strategiczne to subdyscyplina naukowa, która podlega ciągłej ewolucji, stanowiąc swego rodzaju odzwierciedlenie danych czasów, ich wyzwań i dokonań. Ogół wiedzy składający się na zarządzanie strategiczne najczęściej rozpatrywany jest przez pryzmat dominujących w danym okresie szkół i nurtów teoretycznych.

Książka jest efektem pracy wielu Autorów, co czyni ją dziełem wielowątkowym, interdyscyplinarnym i otwartym na poszukiwania. Wspólnym mianownikiem zawartych w monografii treści jest przedmiot rozważań - zarządzanie strategiczne. Autorzy koncentrują swoją uwagę przede wszystkim na współczesnych wyzwaniach zarządzania strategicznego.

E-book „Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Spis treści:

Spis treści

Wprowadzenie



CZĘŚĆ I. ISTOTA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO

Andrzej K. Koźmiński

W poszukiwaniu nowego paradygmatu ekonomicznych strategii



Jerzy Niemczyk

Uniwersalne archetypy zarządzania strategicznego



Jerzy Rokita, Agnieszka Dziubińska

Dwa spojrzenia na strategię w złożonych systemach organizacyjnych



Ewa Stańczyk-Hugiet

Implementacja strategii. Idea i uwarunkowania



Jan Lichtarski

O rozwoju systemu zarządzania przedsiębiorstwem w perspektywie strategicznej



Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki

Współczesne kierunki badań w zarządzaniu strategicznym na świecie



Elżbieta Urbanowska-Sojkin

Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach - fundamentalne wyzwanie badawcze



Andrzej Kaleta, Anna Witek-Crabb

Paradoksy współczesnego zarządzania strategicznego



Jan Skalik

Meandry strategicznego podejścia do zarządzania zmianami w organizacjach gospodarczych nastawionych na rozwój



CZĘŚĆ II. WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO

Wojciech Czakon

Tworzenie teorii w naukach o zarządzaniu



Dorota Jelonek

Wyzwania dla zarządzania strategicznego w dobie Big Data



Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

Ambidexterity w obliczu paradygmatu relacyjnego - wyzwaniem współczesnego zarządzania strategicznego



Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio

Zarządzanie wiedzą w sieci - kontekst strategiczny



Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert

Strategie imitacji w procesie budowy przewagi konkurencyjnej



Grażyna Gierszewska

Zarządzanie strategiczne - wyzwania dla administracji



Krystyna Poznańska

Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie



Maria Nowicka-Skowron, Izabela Krawczyk-Sokołowska, Agata Mesjasz-Lech

Strategie innowacji w warunkach konkurencyjności



Stanisław Sudoł

Innowacyjność technologiczna jako jedna z podstawowych przesłanek strategii przedsiębiorstwa przemysłowego



Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski, Agnieszka A. Szpitter

Bariery umiędzynaradawiania działalności zaopatrzeniowej w opinii polskich wytwórców - rekomendacje w kierunku elastycznej organizacji



Elżbieta Marciszewska, Karolina Więcek

Terroryzm jako jedno ze współczesnych wyzwań zarządzania strategicznego w sektorze lotniczym



Elżbieta Adamowicz

Makroekonomiczne uwarunkowania aktywności gospodarczej w Polsce



Adam Budnikowski

Korzyści Polski i Europy Zachodniej z handlu międzynarodowego w ujęciu historycznym



CZĘŚĆ III. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE INSPIRACJĄ

DLA INNYCH OBSZARÓW ZARZĄDZANIA

Arnold Pabian

Zrównoważone przedsiębiorstwo jako rezultat zarządzania strategicznego



Marian Strużycki

Strategiczne aspekty konkurencji i kooperacji w zarządzaniu regionalnym



Czesław Zając

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi - problemy, wyzwania, perspektywy



Piotr Buła, Agnieszka Żak

Dyfuzja wspólnych działań w kierunku idei społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR 3.0+



Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz

Strategiczna rola społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu wyników finansowych przedsiębiorstw. Wyzwania w zakresie ewaluacji



Ryszard Rutka, Małgorzata Czerska

Kultura organizacyjna a innowacyjność organizacji - kontekst strategiczny i operacyjny



Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska

Strategie wynagrodzeń w różnych strategiach biznesowych



Anna Karmańska

Wrażliwość systemu pomiaru dokonań na imperatyw kreowania wartości. Wyzwanie dla strategicznej rachunkowości zarządczej



Stanisław Macioł

O strategicznych celach rozwoju polskich publicznych uczelni ekonomicznych w obszarze kształcenia