![Wyzwania współczesnego zarządzania - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/622000/wyzwania-wspolczesnego-zarzadzania-strategicznego-piotr,622102-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Format: | |
Ilość stron: | 508 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788380301504 |
Data: | 2025-02-04 |
Opis e-booka:
Zarządzanie strategiczne stanowi intrygujący, a zarazem pełen wyzwań obszar dociekań zarówno dla praktyków, jak i teoretyków. Pierwsi z nich na co dzień muszą zmagać się z imperatywem podejmowania wielu decyzji w kwestii celów, strategii rozwoju i sposobów konkurowania organizacji w zmiennym, nieprzewidywalnym otoczeniu, drudzy natomiast stają przed wyzwaniem opisu i wyjaśnienia tej jakże złożonej i turbulentnej rzeczywistości.Celem nadrzędnym zarządzania strategicznego jest dążenie do ograniczenia niepewności oraz poszukiwanie i dostarczenie takich modeli oraz narzędzi praktycznych, które ułatwią zarządzanie rozwojem organizacji.
Zarządzanie strategiczne to subdyscyplina naukowa, która podlega ciągłej ewolucji, stanowiąc swego rodzaju odzwierciedlenie danych czasów, ich wyzwań i dokonań. Ogół wiedzy składający się na zarządzanie strategiczne najczęściej rozpatrywany jest przez pryzmat dominujących w danym okresie szkół i nurtów teoretycznych.
Książka jest efektem pracy wielu Autorów, co czyni ją dziełem wielowątkowym, interdyscyplinarnym i otwartym na poszukiwania. Wspólnym mianownikiem zawartych w monografii treści jest przedmiot rozważań - zarządzanie strategiczne. Autorzy koncentrują swoją uwagę przede wszystkim na współczesnych wyzwaniach zarządzania strategicznego.
E-book „Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Spis treści:
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. ISTOTA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Andrzej K. Koźmiński
W poszukiwaniu nowego paradygmatu ekonomicznych strategii
Jerzy Niemczyk
Uniwersalne archetypy zarządzania strategicznego
Jerzy Rokita, Agnieszka Dziubińska
Dwa spojrzenia na strategię w złożonych systemach organizacyjnych
Ewa Stańczyk-Hugiet
Implementacja strategii. Idea i uwarunkowania
Jan Lichtarski
O rozwoju systemu zarządzania przedsiębiorstwem w perspektywie strategicznej
Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki
Współczesne kierunki badań w zarządzaniu strategicznym na świecie
Elżbieta Urbanowska-Sojkin
Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach - fundamentalne wyzwanie badawcze
Andrzej Kaleta, Anna Witek-Crabb
Paradoksy współczesnego zarządzania strategicznego
Jan Skalik
Meandry strategicznego podejścia do zarządzania zmianami w organizacjach gospodarczych nastawionych na rozwój
CZĘŚĆ II. WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Wojciech Czakon
Tworzenie teorii w naukach o zarządzaniu
Dorota Jelonek
Wyzwania dla zarządzania strategicznego w dobie Big Data
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
Ambidexterity w obliczu paradygmatu relacyjnego - wyzwaniem współczesnego zarządzania strategicznego
Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio
Zarządzanie wiedzą w sieci - kontekst strategiczny
Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert
Strategie imitacji w procesie budowy przewagi konkurencyjnej
Grażyna Gierszewska
Zarządzanie strategiczne - wyzwania dla administracji
Krystyna Poznańska
Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
Maria Nowicka-Skowron, Izabela Krawczyk-Sokołowska, Agata Mesjasz-Lech
Strategie innowacji w warunkach konkurencyjności
Stanisław Sudoł
Innowacyjność technologiczna jako jedna z podstawowych przesłanek strategii przedsiębiorstwa przemysłowego
Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski, Agnieszka A. Szpitter
Bariery umiędzynaradawiania działalności zaopatrzeniowej w opinii polskich wytwórców - rekomendacje w kierunku elastycznej organizacji
Elżbieta Marciszewska, Karolina Więcek
Terroryzm jako jedno ze współczesnych wyzwań zarządzania strategicznego w sektorze lotniczym
Elżbieta Adamowicz
Makroekonomiczne uwarunkowania aktywności gospodarczej w Polsce
Adam Budnikowski
Korzyści Polski i Europy Zachodniej z handlu międzynarodowego w ujęciu historycznym
CZĘŚĆ III. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE INSPIRACJĄ
DLA INNYCH OBSZARÓW ZARZĄDZANIA
Arnold Pabian
Zrównoważone przedsiębiorstwo jako rezultat zarządzania strategicznego
Marian Strużycki
Strategiczne aspekty konkurencji i kooperacji w zarządzaniu regionalnym
Czesław Zając
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi - problemy, wyzwania, perspektywy
Piotr Buła, Agnieszka Żak
Dyfuzja wspólnych działań w kierunku idei społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR 3.0+
Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz
Strategiczna rola społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu wyników finansowych przedsiębiorstw. Wyzwania w zakresie ewaluacji
Ryszard Rutka, Małgorzata Czerska
Kultura organizacyjna a innowacyjność organizacji - kontekst strategiczny i operacyjny
Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska
Strategie wynagrodzeń w różnych strategiach biznesowych
Anna Karmańska
Wrażliwość systemu pomiaru dokonań na imperatyw kreowania wartości. Wyzwanie dla strategicznej rachunkowości zarządczej
Stanisław Macioł
O strategicznych celach rozwoju polskich publicznych uczelni ekonomicznych w obszarze kształcenia