pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wyzwania dla nauki i praktyki w zakresie zarządzania i jakości w przemyśle piwowarskim. Przedsiębiorczość rzemieślnicza

Dane szczegółowe:
Wydawca: Politechnika Częstochowska
Format: pdf
Ilość stron: 110 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788371937866
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 11.93 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Monografia stanowi część cyklu prac poświęconych wyzwaniom w obszarze nauki i praktyki zarządzania oraz jakości w przemyśle piwowarskim, ze szczególnym uwzględnieniem sektora piwowarstwa rzemieślniczego. W publikacji zaprezentowano przedsiębiorczość rzemieślniczą, scharakteryzowano istotę rzemiosła i przedsiębiorczości rzemieślniczej, piwowarstwa rzemieślniczego oraz specyfikę produktu tradycyjnego. Zasygnalizowano znaczenie innowacyjności dla rozwoju branży, scharakteryzowano tło i przesłanki rozwoju piwowarstwa rzemieślniczego, omówiono zjawisko piwnej rewolucji i zwrócono uwagę na specyfikę browarów rzemieślniczych. Zaakcentowano znaczenie współdziałania gospodarczego przedsiębiorstw oraz zasygnalizowano szczególną rolę kooperencji dla funkcjonowania przedsiębiorstw w branży piwowarstwa rzemieślniczego.

E-book „Wyzwania dla nauki i praktyki w zakresie zarządzania i jakości w przemyśle piwowarskim. Przedsiębiorczość rzemieślnicza” - Wydawca: Politechnika Częstochowska.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1
Przedsiębiorczość rzemieślnicza – zjawisko i trend osadzony w tradycji miejsca i kulturze
1.1. Koncepcja przedsiębiorczości jako fundament eksploracji przedsiębiorczości rzemieślniczej
1.2. Istota rzemiosła i przedsiębiorczości rzemieślniczej
1.3. Osobiste cechy i postawa rzemieślnika jako tło przedsiębiorczości rzemieślniczej

Rozdział 2
Przedsiębiorczość rzemieślnicza w branży piwowarskiej
2.1. Istota piwowarstwa rzemieślniczego – kontekst poznawczy i semantyczny
2.2. Specyfika produktu tradycyjnego determinująca istotę piwowarstwa rzemieślniczego
2.3. Innowacyjność w piwowarstwie rzemieślniczym jako tło rozwoju branży

Rozdział 3
Przedsiębiorczość rzemieślnicza jako obszar badań
3.1. Wybrane obszary aktywności badaczy dziedzinowych na świecie w zakresie przedsiębiorczości rzemieślniczej
3.2. Problemy definicyjne w zakresie charakteryzowania rzemiosła w warunkach polskiej gospodarki
Rozdział 4
Piwna rewolucja jako czynnik determinujący powstanie i rozwój przedsiębiorczości rzemieślniczej w branży piwowarskiej
4.1. Piwna rewolucja jako tło rozwoju piwowarstwa rzemieślniczego w Polsce
4.2. Postawy przedsiębiorcze piwowarów jako przesłanka piwnej rewolucji i rozwoju piwowarstwa rzemieślniczego
4.3. Specyfika browarów rzemieślniczych

Rozdział 5
Relacje międzyorganizacyjne w branży piwowarstwa rzemieślniczego
5.1. Znaczenie współdziałania gospodarczego we współczesnym biznesie a tworzenie i wykorzystywanie relacji międzyorganizacyjnych w branży piwowarstwa rzemieślniczego
5.2. Kooperencja jako koncepcja współdziałania istotna dla przedsiębiorstw branży piwowarstwa rzemieślniczego
5.3. Sieci współpracy przedsiębiorców-rzemieślników w branży piwowarstwa rzemieślniczego
5.4. Cechy i korporacje jako specyficzne formy współpracy piwowarów
5.5. Relacje międzyorganizacyjne i społeczne relacje w sektorze piwowarstwa rzemieślniczego w Polsce

Podsumowanie

Literatura