pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wymiary edukacji zintegrowanej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 272 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375879308
Data: 2025-04-07
34.80 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

           Od 1999 roku, zgodnie z założeniami reformy edukacji, edukację wczesnoszkolną określa się jako zintegrowaną. Hasło to – wielokrotnie wymieniane – w dokumentach reformy nie jest bliżej scharakteryzowane i sprecyzowane. Konsekwencje tego faktu są dwojakie. Z jednej strony jest to otwarte pole dla szerokich interpretacji organizujących edukację zintegrowaną, z drugiej strony brak precyzyjnych wskazań wywołuje w praktyce szkolnej liczne wątpliwości, nieporozumienia lub wręcz oczekiwania na gotowe rozwiązania, schematy, scenariusze.


           Przedstawiona książka sytuuje rozumienie integracji w filozofii progresywizmu i rekonstrukcjonizmu. W warstwie psychologicznej zaś odwołuje się do konstruktywizmu umożliwiającego uczniom budowanie wiedzy o sobie, o innych i o świecie, a także nawiązuje do koncepcji humanistycznej. Zgodnie ze współczesnym nurtem myślenia nakreślone zostały propozycje zrozumienia integracji.


            Książkę otwierają teksty o charakterze teoretycznym. W części praktycznej Czytelnik znajdzie nawiązanie do realizacji integracji, której punktem wyjścia czyni się: zadania zintegrowane, projekty, aktywność badawczą, integracje wielorakie, duchowość człowieka, kontinuum poznania. Przedstawione propozycje nawiązują do znanych już koncepcji, dostosowując ich realizację do obecnych potrzeb.


            Ukazane rozwiązania nastawione są na kształcenie uczniów – entuzjastów wiedzy o świecie i o sobie, zdolnych do krytycznego osądu, wrażliwych, aktywnych w różnych sferach ludzkiego działania.

E-book „Wymiary edukacji zintegrowanej” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 34.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Przedmowa 7
Wprowadzenie 11
Teoretyczne aspekty integracji 19
Iwona Kopaczyńska Zewnętrzny świat – wewnętrzny obraz. Jedność, holizm, integracja w edukacyjnym wymiarze 19
Agnieszka Nowak-Łojewska O integracji inaczej, czyli w poszukiwaniu nowych możliwości integralnego rozwoju dzieci 31
Iwona Kopaczyńska Nauczyciel jako strateg w realizacji idei integracji 63
Idea integracji w edukacji wczesnoszkolnej – implikacje dla praktyki 81
Agnieszka Nowak-Łojewska Realizacja idei integracji w świetle teorii zintegrowanych zadań szkolnych 81
Hanna Uździcka Realizacja idei integracji metodą projektów 119
Agnieszka Nowak-Łojewska Aktywność badawcza ucznia osią pracy integralnej 153
Agnieszka Nowak-Łojewska Teoria inteligencji wielorakich i jej praktyczne zastosowanie w edukacji wczesnoszkolnej 195
Iwona Kopaczyńska Integrujący wymiar duchowości człowieka 205
Iwona Kopaczyńska Integracja jako kontinuum poznania 223
Zakończenie 259
Literatura 261