pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wykorzystanie metod statystycznych w badaniu popytu na usługi transportu miejskiego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 145 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788372465474
Data: 2025-02-06
Cena wydawcy: 1.00 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Pracę podzielono na cztery rozdziały. W pierwszym omówiono specyfikę zarządzania zbiorowym transportem miejskim. Drugi rozdział poświęcono przedstawieniu związku stosowanych metod podziału dotacji i integracji systemów na obszarach zurbanizowanych – jest to pogłębione studium przypadku oparte na analizie uwarunkowań rozwoju i finansowania transportu miejskiego w aglomeracji katowickiej. W rozdziałach trzecim i czwartym przedstawiono uwarunkowania i charakterystykę metody statystycznego badania popytu na usługi transportu zbiorowego – w szczególności chodzi o problem doboru linii do badań w systemie obsługującym wiele gmin, tak aby zachować reprezentatywność badań. W piątym rozdziale zaprezentowano analizę wyników badań przeprowadzonych przez Komunikacyjny Związek Komunalny GOP w Katowicach za pomocą omawianej w pracy metody.

E-book „Wykorzystanie metod statystycznych w badaniu popytu na usługi transportu miejskiego” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

Spis treści:

WPROWADZENIE 7

1. SPECYFIKA ZARZĄDZANIA ZBIOROWYM TRANSPORTEM MIEJSKIM W WARUNKACH INTEGRACJI 11
1.1. Rola badań w zarządzaniu transportem zbiorowym w miastach 11
1.2. Specyfika i ograniczenia publicznego finansowania transportu miejskiego 15
1.3. Organizacja zintegrowanych rynków zbiorowego transportu miejskiego 21
1.4. Podział kosztów i dochodów w zintegrowanym transporcie zbiorowym – propozycja podejścia 26

2. PROBLEMY FINANSOWANIA ZINTEGROWANYCH SYSTEMÓW TRANSPORTOWYCH NA PRZYKŁADZIE KOMUNIKACYJNEGO ZWIĄZKU KOMUNALNEGO GOP 37
2.1. Regulacje prawne dotyczące zasad finansowania działalności związków międzygminnych w Polsce 37
2.2. Zasady oraz kryteria udziału gmin we wspólnych przedsięwzięciach oraz podziału deficytu 42
2.3. Zróżnicowanie ośrodków miejskich jako czynnik wpływający na zasady finansowania związków publicznego transportu miejskiego 46
2.4. Przyjęte zasady finansowania w związkach międzygminnych transportu zbiorowego w Polsce 58
2.5. Informatyczne wspomaganie rozliczeń podmiotów miejskiego transportu zbiorowego 63

3. STATYSTYCZNE ASPEKTY BADANIA POPYTU NA USŁUGI TRANSPORTU ZBIOROWEGO 70
3.1. Badanie statystyczne pojedynczej linii komunikacyjnej 75
3.2. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie przez system w badaniu pełnym 82
3.3. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie przez system w badaniu próbkowym 85
3.4. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie w gminie w badaniu pełnym 88
3.5. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie w gminie w badaniu próbkowym 90
3.6. Estymacja pośrednia rocznej liczby pasażerów w systemie 92
3.7. Estymacja pośrednia rocznej liczby pasażerów w gminie 95

4. PRAKTYCZNE ASPEKTY REALIZACJI BADAŃ STATYSTYCZNYCH 99
4.1. Reprezentatywność próby 99
4.2. Alokacja próby pomiędzy warstwy 102
4.3. Wykorzystanie danych z wcześniejszych badań 108
4.4. Przykład implementacji metody przeszukiwania losowego dla potrzeb wyboru próby reprezentatywnej 109

5. ANALIZA WYNIKÓW PRZEPROWADZONYCH BADAŃ STATYSTYCZNYCH 114
5.1. Model regresji 115
5.2. Indywidualne oszacowania dla linii spoza próby 120
5.3. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych przez linie spoza próby 124
5.4. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych przez linie w próbie 126
5.5. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych w systemie 127
5.6. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych w poszczególnych gminach 128

ZAKOŃCZENIE 133
BIBLIOGRAFIA 137
SPIS RYSUNKÓW 143
SPIS TABEL 145