pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wybrane problemy pracy socjalnej w mieście

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego
Format: pdf
Ilość stron: 168 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378651659
Data: 2025-04-07
24.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Tekst nawiązuje do nowatorskiej metody pracy socjalnej – asystentury rodzin, pokazuje efekty pracy z rodzinami z wieloma problemami, wskazuje na możliwości jej realizacji w mieście. Jest próbą spojrzenia na pojawiającą się w naszym kraju ideę streetworkingu jako metodę pracy socjalnej i edukacyjnej skierowaną do osób i grup podlegających szybkiemu procesowi marginalizacji. Poruszona została specyfika potrzeb osób żyjących z HIV/AIDS, rola i zadania pracownika socjalnego, a także edukacja, jako społeczna szczepionka przeciw dyskryminacji osób żyjących z HIV/AIDS.

E-book „Wybrane problemy pracy socjalnej w mieście” - Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego. Cena 24.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

O ludzki sens miasta. Wprowadzenie do pracy socjalnej jako interwencji w relację podmiot – miejsce (Maria Mendel) 7

CZĘŚĆ I. ASYSTENCI RODZIN W PRZESTRZENI MIASTA (Małgorzata Szpunar) 17

Rozdział 1. Miasto jako źródło zasobów i zagrożeń w pracy socjalnej 19
Rozdział 2. Rodziny z wieloma problemami jako podmiot pracy socjalnej w mieście 31
Rozdział 3. Asystentura rodzin jako wsparcie dla rodzin z wieloma problemami 42
Rozdział 4. Rodziny z wieloma problemami w świetle analizy wywiadów z asystentami rodzin 51
Rozdział 5. Specyfika pracy asystentów rodzin a zasoby środowiska pracy 60
Podsumowanie 65

CZĘŚĆ II. ULICA JAKO PRZESTRZEŃ ŻYCIA I PRACY SOCJALNEJ W ŚWIETLE BADAŃ BIOGRAFICZNYCH DZIECI ULICY (Jolanta Sokołowska) 67

Rozdział 6. Miasto jako przestrzeń (nie)przyswajalna 69
Rozdział 7. Fenomen dzieci ulicy w Polsce i na świecie 75
7.1. Przyczyny przebywania dzieci na ulicy 77
7.2. Sposoby rozumienia dzeci na ulicy 79
Rozdział 8. Perspektywa kulturowa w badaniach dzieci ulicy 81
Rozdział 9. Tożsamość dzieci na ulicy – wyniki badań własnych 86
9.1. Obraz życia rodzinnego w narracji badanych dzieci 86
9.2. Obraz życia szkolnego w narracji badanych dzieci 90
9.3. Obraz relacji z rówieśnikami w szkole 94
9.4. Obraz świata w percepcji dzieci na ulicy 99
9.5. Strategie działania przyjmowane przez badane dzieci w rodzinie 100
9.6. Strategie działania przyjmowane przez badane dzieci w szkole 104
9.7. Strategie przyjmowane przez respondentów na ulicy 105
Rozdział 10. Szanse pedagogiki ulicy w świetle modelu dynamiki kulturowej M.J. Hatch 111
Rozdział 11. Streetworking a pedagogika ulicy 119

CZĘŚĆ III. PRACA SOCJALNA W PRZESTRZENI MIASTA Z OSOBAMI ŻYJĄCYMI Z HIV/AIDS (Jolanta Wojciechowska) 123

Rozdział 12. Praca socjalna w przestrzeni miasta 125

Rozdział 13. Problemy osób żyjących z HIV/AIDS 127

13.1. Uwagi wprowadzające 127
13.2. Specyfika szerzenia się zakażeń HIV 128
13.3. Postępy w walce z epidemią HIV/AIDS 138
13.4. Społeczne i psychologiczne problemy osób żyjących z HIV 140

Rozdział 14. Specyfika pracy socjalnej z osobami żyjącymi z HIV/AIDS w przestrzeni miasta 145

14.1. Typowe i specyficzne problemy pracy socjalnej z osobami żyjącymi z HIV/AIDS 145
14.2. Osoby z HIV/AIDS w przestrzeni miasta 148
14.2.1. Urbanizacja a szerzenie się epidemii AIDS 148
14.2.2. Czy HIV/AIDS jest chorobą typowo miejską? 150
14.3. Standardy pracy socjalnej z osobami żyjącymi z HIV/AIDS 154
14.4. Stowarzyszenie „Pomoc Socjalna” jako wzorcowy przykład organizacji pozarządowej działającej na rzecz osób żyjących z HIV/AIDS 155

Literatura 159