pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wybrane paradygmaty zarządzania firmami rodzinnymi

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Format: pdf
Ilość stron: 209 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380301436
Data: 2025-02-07
Cena wydawcy: 26.60 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

Monografia podejmuje bardzo nowoczesny aspekt nauk o zarządzaniu, a mianowicie modelowanie zarządzania firmami rodzinnymi. Ten obszar w nauce zarządzania, szczególnie intensywnie badany był i jest (przez teoretyków i praktyków) w krajach starej Unii Europejskiej, a w szczególności w Szwajcarii oraz Stanach Zjednoczonych.

Jako jedna z nielicznych publikacji na polskim rynku pokazuje relacje środowiska rodziny do środowiska biznesowego w kontekście kompetencji członków rodziny będących właścicielami firmy rodzinnej i pozostałych nie będących członkami rodziny (członków rodziny zarówno w sensie biologicznym, jaki i przysposobionym).

Z recenzji prof. dr. hab. inż. Joachima Foltysa

E-book „Wybrane paradygmaty zarządzania firmami rodzinnymi” - Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Spis treści:

Spis treści

Słowo wstępne (Jan Klimek, Beata Żelazko)



Rola kreatywności w tworzeniu innowacji (Anna Strychalska-Rudzewicz)



Rola kadry menedżerskiej w kreowaniu przedsiębiorczych zachowań pracowników (Beata Chmielewiec)



Coaching językowy jako synergiczne narzędzie atrybutowego zarządzania talentami (Waldemar Jagodziński)



Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań (Joanna Tabor-Błażewicz)



Uczestnictwo w studiach podyplomowych w świetle koncepcji kredencjalizmu a potrzeby kadrowe i oczekiwania przedsiębiorców wobec pracowników (Anna Bakota-Fathi)



Społeczna odpowiedzialność i rozwój koncepcji work-life balance w zarządzaniu organizacją (Ewa Stawicka)



Kompetencje przedsiębiorcze w przedsiębiorstwie rodzinnym (Jan Klimek)



Biznesowa odpowiedzialność rodziny w rodzinnych przedsiębiorstwach krajów niskiego i wysokiego kontekstu kulturowego (Ewa Więcek-Janka)



Logika finansowa przedsiębiorstwa rodzinnego. Uwarunkowania i konsekwencje (Krzysztof Safin, Błażej Prus)



Wewnętrzne i zewnętrzne determinanty wdrażania innowacji w zarządzaniu firmą rodzinną i ich finansowe uwarunkowania (Bogusława Ziółkowska)



Rynek kapitału wysokiego ryzyka jako źródło finansowania innowacji w przedsiębiorstwach rodzinnych (Konrad Szydłowski)



Implementacja strategii CSR jako czynnik wzrostu innowacyjności przedsiębiorstwa rodzinnego - studium przypadku firmy Telvis (Marek Wojtas)



Zmniejszanie kosztów pracy jako alternatywne źródło finansowania działalności firm rodzinnych (Beata Chmielewiec)