pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Wybrane aspekty zarządzania jakością w szkole wyższej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Format: pdf
Ilość stron: 179 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788377840801
Data: 2025-02-04
29.40 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Publikacja dotyczy aktualnych problemów doskonalenia i funkcjonowania uczelni w warunkach wdrażania noweli norm prawnych dotyczących uczelni publicznych i niepublicznych. Jest ona naukowym, bardzo interesującym sposobem prezentacji wybranych aspektów zarządzania jakością w szkołach wyższych w oparciu o wymogi normy ISO 9011 : 2008.

E-book „Wybrane aspekty zarządzania jakością w szkole wyższej” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 29.40 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 9

Rozdział I. JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA A ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM 13
1.1. Rola i funkcje edukacji na poziomie wyższym w społeczeństwie wiedzy 13
1.2. Pojęcie i uwarunkowania jakości kształcenia 17
1.3. Rozwój koncepcji zarządzania jakością w szkolnictwie wyższym 30
1.3.1. Istota i zasady zarządzania jakością 32
1.3.2. Zasady zarządzania jakością jako wytyczne doskonalenia organizacji świadczącej usługi edukacyjne na poziomie wyższym 39
1.4. Wymagania systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008 47
1.4.1. System zarządzania jakością 51
1.4.2. Odpowiedzialność kierownictwa 54
1.4.3. Zarządzanie zasobami 56
1.4.4. Realizacja wyrobu 57
1.4.5. Pomiary, analiza i doskonalenie 60

Rozdział II. UWARUNKOWANIA WDRAŻANIA I CERTYFIKACJI SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W SZKOLE WYŻSZEJ 65
2.1. Podejście procesowe w koncepcji zarządzania jakością w uczelni 65
2.2. Identyfikacja klientów i produktów uczelni w systemie zarządzania jakością kształcenia 74
2.3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością 80
2.4. Korzyści wynikające z wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością w uczelni 86
2.5. Total Quality Management w szkolnictwie wyższym 90
2.6. Koszty jakości w zarządzaniu jakością w uczelni 95
2.6.1. Istota kosztów jakości 96
2.6.2. Rachunek kosztów jakości jako narzędzie oceny efektywności systemu zarządzania jakością 102
2.6.3. Identyfikacja kosztów jakości w szkole wyższej 105
2.6.4. Procesowy rachunek kosztów jakości w uczelni 110

Rozdział III. KORZYŚCI I KOSZTY ZWIĄZANE Z WDROŻENIEM SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W SZKOLE WYŻSZEJ W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ 115
3.1. Metodyka badań 115
3.2. Systemy zarządzania jakością w badanych szkołach wyższych 116
3.2.1. Charakterystyka próby badawczej 116
3.2.2. Uwarunkowania wdrożenia i funkcjonowania systemu zarządzania jakością 119
3.2.3. Trudności związane z wdrażaniem systemu zarządzania jakością 128
3.2.4. Korzyści uzyskane z wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania jakością 130
3.2.4.1. Efekty doskonalenia procesów i wdrożenia dokumentacji systemowej 130
3.2.4.2. Korzyści w sferze świadomości pracowników 135
3.2.4.3. Korzyści w sferze organizacyjnej oraz ekonomicznej 138
3.2.4.4. Analiza deklarowanych korzyści uzyskanych przez szkoły wyższe posiadające system zarządzania jakością 139
3.2.5. Koszty wdrożenia i utrzymania systemu zarządzania jakością 148
3.3. Model doskonalenia jakości kształcenia w szkole wyższej 155
3.4. Potrzeba wdrażania systemu zarządzania jakością w uczelniach ekonomicznych – wyniki badań 159

Zakończenie 163
Bibliografia 165
Spis rysunków 177
Spis tabel 177
Spis wykresów 178