E-book:
Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce
Autor:
Piotr Walentynowicz
![Uwarunkowania skuteczności wdrażania - okłakda ebooka](https://staticl.poczytaj.pl/623000/uwarunkowania-skutecznosci-wdrazania-lean-management,623463-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Gdańskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 294 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378650874 |
Data: | 2025-02-07 |
Cena wydawcy: 36.00 złpozycja niedostępna
×
Opis e-booka:
Współczesne uwarunkowania globalnej gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach ciągłe podnoszenie poziomu ich konkurencyjności. Bez tego nie są w stanie przetrwać i rozwijać się we współczesnym otoczeniu. W wyniku tych procesów, zarówno w teorii, jak i praktyce zarządzania, powstają nowe metody bądź koncepcje, mające dopomóc przedsiębiorstwom w sprostaniu tym wymaganiom. Jedną z bardziej znanych i uznanych na świecie współczesnych koncepcji zarządzania jest Lean Management. – koncepcja wywodząca się ze sposobu myślenia i działania firmy Toyota, a polegającą na zastosowaniu takich sposobów działalności przedsiębiorstwa, aby w danych warunkach techniczno-organizacyjnych uzyskać jak najlepsze efekty działania możliwie najmniejszymi nakładami. W koncepcji tej uzyskiwane jest to poprzez wszechstronną eliminację wszelkiego rodzaju marnotrawstwa (po japońsku – muda) nie tylko z systemu produkcyjnego i w dalszej perspektywie z całej organizacji, ale także z całego łańcucha logistycznego związanego z działalnością firmy.Niniejsza monografia oprócz szerokiego zaznajomienia czytelników z istotą Lean Management ma na celu przedstawienie, jak skutecznie wdrożyć ten koncept w przedsiębiorstwie, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań tego procesu w polskiej praktyce gospodarczej. Praca skierowana jest, poza pracownikami akademickimi i studentami zarządzania, do praktyków gospodarczych zajmujących się poruszaną problematyką w swoich przedsiębiorstwach.
E-book „Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce” - Wydawca: Uniwersytetu Gdańskiego.
Spis treści:
Wstęp 7
Część I. KONCEPTUALNE ZAŁOŻENIA LEAN MANAGEMENT 13
Rozdział 1. Nowe uwarunkowania gospodarcze jako wyzwania dla współczesnych przedsiębiorstw 15
Rozdział 2. Pojęcie i geneza Lean Management 30
Rozdział 3. Podstawowe cele i zasady Lean Management 41
Rozdział 4. Lean Management a tradycyjne systemy organizacji wytwarzania 61
Rozdział 5. Kultura szczupłej organizacji 82
Rozdział 6. Korzyści i koszty Lean Management 94
Część II. METODYCZNE PODSTAWY WDRAŻANIA LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWIE 105
Rozdział 7. Metodyka przeprowadzania zmian organizacyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie 107
Rozdział 8. Procedury wdrażania Lean Management w literaturze przedmiotu 130
Rozdział 9. Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w świetle literatury przedmiotu 152
Część III. WDRAŻANIE LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWACH FUNKCJONUJĄCYCH W POLSCE – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH 167
Rozdział 10. Metodyka badań własnych 169
Rozdział 11. Procesy wdrażania Lean Management w badanych przedsiębiorstwach i ich efekty 172
Rozdział 12. Empiryczna weryfikacja modelowej procedury wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce 188
Rozdział 13. Identyfikacja uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce w oparciu o wyniki badań empirycznych 209
Rozdział 14. Analiza istotności uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce 220
Rozdział 15. Synteza wyników badań i wnioski 246
Zakończenie 255
Aneks. Repozytorium podstawowych metod i technik koncepcji Lean 257
Bibliografia 272
Spis rysunków, tabel, wykresów 291
Część I. KONCEPTUALNE ZAŁOŻENIA LEAN MANAGEMENT 13
Rozdział 1. Nowe uwarunkowania gospodarcze jako wyzwania dla współczesnych przedsiębiorstw 15
Rozdział 2. Pojęcie i geneza Lean Management 30
Rozdział 3. Podstawowe cele i zasady Lean Management 41
Rozdział 4. Lean Management a tradycyjne systemy organizacji wytwarzania 61
Rozdział 5. Kultura szczupłej organizacji 82
Rozdział 6. Korzyści i koszty Lean Management 94
Część II. METODYCZNE PODSTAWY WDRAŻANIA LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWIE 105
Rozdział 7. Metodyka przeprowadzania zmian organizacyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie 107
Rozdział 8. Procedury wdrażania Lean Management w literaturze przedmiotu 130
Rozdział 9. Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w świetle literatury przedmiotu 152
Część III. WDRAŻANIE LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWACH FUNKCJONUJĄCYCH W POLSCE – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH 167
Rozdział 10. Metodyka badań własnych 169
Rozdział 11. Procesy wdrażania Lean Management w badanych przedsiębiorstwach i ich efekty 172
Rozdział 12. Empiryczna weryfikacja modelowej procedury wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce 188
Rozdział 13. Identyfikacja uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce w oparciu o wyniki badań empirycznych 209
Rozdział 14. Analiza istotności uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce 220
Rozdział 15. Synteza wyników badań i wnioski 246
Zakończenie 255
Aneks. Repozytorium podstawowych metod i technik koncepcji Lean 257
Bibliografia 272
Spis rysunków, tabel, wykresów 291