pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Uwarunkowania rozwoju zrównoważonych łańcuchów dostaw. Wybrane zagadnienia

Dane szczegółowe:
Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Format: pdf
Ilość stron: 120 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788378757665
Data: 2025-02-04
11.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Niniejsza monografia jest jednym z pierwszych opracowań na gruncie krajowym poświęconych problematyce zrównoważonych łańcuchów dostaw. Autorzy na podstawie przeprowadzonych badań wskazali podstawowe uwarunkowania i kierunki rozwoju zrównoważonych łańcuchów dostaw. Niewątpliwe zalety pracy stanowią jej aktualność i szerokie spektrum podejmowanej problematyki, wśród której wyróżniają się: niskoemisyjna logistyka, skracanie łańcuchów dostaw, koopetycja przedsiębiorstw, logistyczna obsługa klienta. Publikacja dedykowana jest menadżerom wszystkich szczebli zarządzania łańcuchami dostaw, jak również studentom i zainteresowanym tematyką zarządzania i logistyki.

E-book „Uwarunkowania rozwoju zrównoważonych łańcuchów dostaw. Wybrane zagadnienia” - Wydawca: Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Cena 11.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie 7
Bibliografia 10

Rozdział 1
Uwarunkowania rozwoju niskoemisyjnej logistyki w łańcuchach dostaw (Krzysztof Zowada) 13
1.1. Istota niskoemisyjnej logistyki 13
1.2. Determinanty rozwoju niskoemisyjnej logistyki 15
1.3. Efekty rozwoju niskoemisyjnej logistyki 22
1.4. Bariery rozwoju niskoemisyjnej logistyki 26
1.5. Podsumowanie 27
Bibliografia 27

Rozdział 2
Czynniki wpływające na skracanie łańcuchów dostaw (Gabriela Hanus) 31
2.1. Istota krótkiego łańcucha dostaw 31
2.2. Skracanie łańcucha dostaw w badanych przedsiębiorstwach 34
2.3. Korzyści ze skracania łańcuchów dostaw 41
2.4. Podsumowanie 43
Bibliografia 44

Rozdział 3
Koopetycja przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw (Monika Kamińska) 46
3.1. Istota koopetycji 46
3.2. Typy relacji międzyorganizacyjnych 47
3.3. Koopetycja badanych przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw 53
3.4. Podsumowanie 64
Bibliografia 65

Rozdział 4
Logistyczna obsługa klienta w łańcuchach dostaw (Danuta Zwolińska) 67
4.1. Istota logistycznej obsługi klienta 67
4.2. Logistyczna obsługa klienta w badanych przedsiębiorstwach 74
4.3. Podsumowanie 85
Bibliografia 85

Rozdział 5
Zarys problematyki kształtowania zrównoważonych łańcuchów dostaw w ujęciu zintegrowanym (Artur Świerczek) 87
5.1. Istota paradygmatów normatywnego i behawioralnego w zarządzaniu 87
5.2. Integracja paradygmatów normatywnego i behawioralnego w zarządzaniu łańcuchem dostaw 89
5.3. Podejście zintegrowane w kształtowaniu zrównoważonego łańcucha dostaw 92
5.4. Kształtowanie zrównoważonego łańcucha dostaw w ujęciu zintegrowanym 96
5.5. Podsumowanie 101
Bibliografia 101

Zakończenie 105
Spis rysunków 107
Spis tabel 109
Załącznik 1 111
Załącznik 2 113
Załącznik 3 115