pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Uniwersytet. Otwarte przestrzenie dyskursów

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu
Format: pdf
Ilość stron: 483 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323242703
Data: 2025-04-02
47.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Uniwersytet jako wspólnota ludzi myślących i wolnych od zawsze interesował badaczki i badaczy. Dyskusja o otwartych przestrzeniach dyskursu uniwersyteckiego stanowić może punkt wyjścia do debaty o stylach myślenia i działania naukowego. W przestrzeni uniwersytetu możemy z pewnością dostrzec dyskurs naukowy, naukowo-badawczy, ale również coraz częściej popularnonaukowy czy „dyskursy nieobecne”. Książka ta stanowi pokoleniową transmisję wiedzy, swoisty transfer pomiędzy wiedzą i doświadczeniem a tym, co dopiero wkracza do świata nauki. To zachęta do korzystania z dorobku naukowego łączącego przenikające się dyscypliny wiedzy akademickiej. W jednym miejscu zgromadzono teksty wybitnych postaci świata nauki przedstawiających różne jej dziedziny. Książka przeznaczona jest zarówno dla naukowców, jak i studentek i studentów chcących poznać przenikające się obszary architektury wiedzy akademickiej.

E-book „Uniwersytet. Otwarte przestrzenie dyskursów” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. Cena 47.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie

Część I
DYSKURSY ETYCZNO-PRAWNE

Izabela Cytlak, Kazimierz Przyszczypkowski
Uniwersytet: otwarte przestrzenie myślenia i działania naukowego

Jerzy Marian Brzeziński
Ramy etyczne badań naukowych i kształcenia na poziomie wyższym

Michał Musielak
Manowce medycyny. O konsekwencjach angażowania się świata lekarskiego w rozwój eugeniki

Maciej Michalski
Numerus clausus, „paragraf aryjski”, numerus nullus. Formy antysemityzmu na Uniwersytecie Poznańskim w okresie międzywojennym

Andrzej J. Szwarc
Prawne aspekty pandemii SARS-CoV-2 oraz choroby Covid-19 w kontekście doświadczeń związanych z HIV/AIDS

Część II
DYSKURSY HUMANISTYCZNE

Bogumiła Kaniewska
W labiryncie tłumaczeń. Przypadek Alicji i Jabberwocky

Seweryna Wysłouch
Transformacje medialne literatury

Jerzy Fiećko
Mickiewiczowska idea praw obywatelskich. Skład zasad

Barbara Sienkiewicz
Awangarda, Jalu Kurek i kłopot z Mickiewiczem

Kazimierz Przyszczypkowski
Pedagoga pytania o kondycję ludzką i kondycję humanistyki w okaleczonym świecie

Beata Anna Polak, Tomasz Polak
Doświadczenia Pracowni Pytań Granicznych

Część III
DYSKURSY NAUK ŚCISŁYCH I PRZYRODNICZYCH

Mariusz Jaskólski
Biologia strukturalna wczoraj, dziś, jutro?

Anna Goździcka-Józefiak
Natura wirusów

Roman Murawski
Zaczynali (niemal) od zera, stali się potęgą światową. Szkoła lwowsko-warszawska

Witold Wnuk
Poznańska Szkoła Matematyczna

Jerzy Pogonowski
Trzy oblicza matematyki. Konteksty: odkrycia, uzasadnienia, przekazu

Janusz Skoczylas
Kamienne bruki centrum Poznania jako element dziedzictwa kulturowego

Część IV
DYSKURSY SPOŁECZNE

Lidia Cierpiałkowska
Trauma relacyjna i podatność biologiczna a zaburzenie osobowości borderline u adolescentów i młodych dorosłych

Stanisław Kowalik
Nowe spojrzenie na problem integracji ciała z umysłem. Psychologiczny punkt widzenia

Wiesław Ambrozik
Karać i izolować czy ponownie uspołeczniać i przystosowywać? Refleksje wokół rozwiązań systemowych

Tomasz Polak
Jak to się zaczęło? Jak to się skończy? Warunki rozumienia chrześcijaństwa instytucjonalnego

Zdzisław W. Puślecki
Sztuczna inteligencja (AI) i zagrożenia jej stosowania

Agnieszka Rościszewska, Michał Klichowski
Mini-Eduball: Jak z teorii i badań wyłania się narzędzie dydaktyczne

Biogramy