pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Uczyć z pasją. Wskazówki dla nauczycieli akademickich

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego
Format: pdf
Ilość stron: 394 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380121362
Data: 2025-04-07
54.60 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.

E-book „Uczyć z pasją. Wskazówki dla nauczycieli akademickich” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego. Cena 54.60 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak) 7

Jarosław Polak
Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów 9

Barbara Kożusznik
Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy 33

C z ę ś ć p i e r w s z a
Dwa przepisy na zajęcia doskonałe

Bogdan Doleżych, Mirosław Nakonieczny
Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić? 61

Andrzej Boczarowski
Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją 93

C z ę ś ć d r u g a
Rzecz najważniejsza. Komunikacja

Jerzy Jarosz
O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce? 121

Tomasz Rożek
Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał 137

Anna Guzy, Magdalena Ochwat
W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli 151

Eugenia Smyrnova-Trybulska
Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się 187

Michał Brol
Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych 209

Monika Jagielska
Kształcenie w językach obcych. Warto? 233

C z ę ś ć t r z e c i a
Pasjonujące studiowanie. Jak motywować studentów?

Marek Adamiec
Pomagamy myśleć. Kilka zasad 243

Damian Grabowski
Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego 265

Marta Stasiła-Sieradzka
Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela 297

Małgorzata Chrupała-Pniak, Agata Chudzicka-Czupała
Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami 317

Barbara Smorczewska
Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego 351

Dawid Stanik
Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat 365