E-book:
Uczenie się pracowników a kontekst mono- i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu
Autor:
Małgorzata Rozkwitalska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | epub, mobi |
Ilość stron: | 212 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301199340 |
Data: | 2025-02-04 |
59.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Książka dr hab. Małgorzaty Rozkwitalskiej pt. Uczenie się pracowników a kontekst mono – i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu to ambitna monografia naukowa, mająca na celu zarówno naświetlenie problematyki uczenia organizacyjnego (zwłaszcza nieformalnego), jak i kulturowego aspektu procesów przekazywania wiedzy. (…) Monografia jest ciekawa i nietuzinkowa. (…) Jest to pozycja wartościowa naukowo, solidnie opracowana i wypełniająca istotną lukę w polskiej literaturze na temat zarządzania.prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
E-book „Uczenie się pracowników a kontekst mono- i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 59.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp 7
1. Uczenie się jako przedmiot badań 17
1.1. Ewolucja i interdyscyplinarność pojęcia uczenia się i terminy pokrewne 17
1.2. Miejsce uczenia się w naukach o zarządzaniu – główne podejścia, nurty i koncepcje zarządzania a uczenie się 28
1.3. Uczenie się pracowników a nurt pozytywny zarządzania – prosperowanie 48
2. Uczenie się – podstawy teoretyczne 59
2.1. Klasyfikacja teorii dotyczących uczenia się 59
2.2. Uczenie się indywidualne a uczenie organizacyjne 68
2.3. Uczenie się jako proces społeczny 74
2.4. Motywacja, postawy i wartości a uczenie się 81
3. Uczenie się pracowników w dotychczasowych badaniach 89
3.1. Uczenie się w pracy – istota 89
3.2. Uczenie się pracowników a czynniki indywidualne 96
3.3. Uczenie się pracowników a czynniki kontekstu 101
3.4. Uczenie się pracowników a efekty dla jednostki i organizacji 106
4. Kontekst kulturowy organizacji, postrzeganie wymagań w pracy, uczenie się 113
4.1. Istota kontekstu kulturowego organizacji 113
4.2. Wymagania w pracy i ich postrzeganie 120
4.3. Kontekst mono- i wielokulturowy organizacji, wymagania, uczenie się pracowników – koncepcja badań własnych 124
5. Uczenie się w pracy w organizacjach mono- i wielokulturowych 135
5.1. Postrzeganie interakcji międzykulturowych – studia przypadków 135
5.2. Postrzeganie interakcji monokulturowych – studia przypadków 146
5.3. Postrzeganie wymagań i uczenie się w organizacjach mono- i wielokulturowych – wyniki badań ilościowych 160
Zakończenie 175
Załącznik. Procedura analizy jakościowej treści 185
Spis tabel i rysunków 189
Bibliografia 191
1. Uczenie się jako przedmiot badań 17
1.1. Ewolucja i interdyscyplinarność pojęcia uczenia się i terminy pokrewne 17
1.2. Miejsce uczenia się w naukach o zarządzaniu – główne podejścia, nurty i koncepcje zarządzania a uczenie się 28
1.3. Uczenie się pracowników a nurt pozytywny zarządzania – prosperowanie 48
2. Uczenie się – podstawy teoretyczne 59
2.1. Klasyfikacja teorii dotyczących uczenia się 59
2.2. Uczenie się indywidualne a uczenie organizacyjne 68
2.3. Uczenie się jako proces społeczny 74
2.4. Motywacja, postawy i wartości a uczenie się 81
3. Uczenie się pracowników w dotychczasowych badaniach 89
3.1. Uczenie się w pracy – istota 89
3.2. Uczenie się pracowników a czynniki indywidualne 96
3.3. Uczenie się pracowników a czynniki kontekstu 101
3.4. Uczenie się pracowników a efekty dla jednostki i organizacji 106
4. Kontekst kulturowy organizacji, postrzeganie wymagań w pracy, uczenie się 113
4.1. Istota kontekstu kulturowego organizacji 113
4.2. Wymagania w pracy i ich postrzeganie 120
4.3. Kontekst mono- i wielokulturowy organizacji, wymagania, uczenie się pracowników – koncepcja badań własnych 124
5. Uczenie się w pracy w organizacjach mono- i wielokulturowych 135
5.1. Postrzeganie interakcji międzykulturowych – studia przypadków 135
5.2. Postrzeganie interakcji monokulturowych – studia przypadków 146
5.3. Postrzeganie wymagań i uczenie się w organizacjach mono- i wielokulturowych – wyniki badań ilościowych 160
Zakończenie 175
Załącznik. Procedura analizy jakościowej treści 185
Spis tabel i rysunków 189
Bibliografia 191